tinric

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Tina - 6 februari 2010 15:59

Maria ringde precis och berättade att Ärtan har 1st levande valp i magen - antagligen en jättestor och förhoppningsvis jättestark!

Men... det kan också vara något fel på den, och det är just därför den inte vill komma ut... nu kanske jag inte ska måla fan på väggen, men det är just nu väldigt svårt att låta bli känner jag.

Den här krukan med dill - som var pigg och glad och stod rätt upp i går - den får symbolisera hur jag känner mig just nu. Tur att Ärtan verkar må bättre än jag i alla fall

Ärtan får i skrivande stund, dropp med diverse godsaker i, och så väntas det så klart igen...

För ingen ska väl tro att det går att göra saker genast - inte i det här landet inte, och absolut inte när det handlar om att föda, oavsett om det handlar om att föda hundvalpar eller människovalpar för den delen.

Här ska det väntas, in i det sista, och det ska vara så j-la naturligt hela tiden - jag blir spyfärdig av hela grejen.

Av Tina - 6 februari 2010 15:45

Hmmm, väntan och förväntan... 

Jag avskyr att vänta, men i det här fallet har jag inte mycket val.

Tänk om man kunde tjata fram dem!

 

Under valpresans gång har det passerat en och annan tanke genom knoppen, det är helt klart...

Nu är väntan snart är över och antagligen har vi väntat till ingen nytta  

 

Först stulade Ärtan med löpet, det kom mycket senare än beräknat.

Sen kom hon in i höglöp ganska sent.

När det var dags för insemination - då kom budbilen med sin dyrbara last - kanske inte sent, men i sista minuten. 

 

Sedan gick jag och tänkte i flera veckor - hoppas, hoppas, hoppas hon är dräktig.

 

Senare - hoppas, hoppas, hoppas det är fler än en, för hon blev ju tjock om magen sent, sent, sent.

 

Efter det har jag hunnit med att tänka - hoppas valparna är friska, eller är dom bara sena...

 

Nu verkar det tyvärr som om det går käpprätt åt skogen, så nu tänker jag bara - låt ingenting mer hända sent - Nu är det dags för Genast!

Plocka ut det som finns i Ärtans magen genast! Innan hon börjar må dåligt. Det är det enda som är viktigt nu!

 

Sen kan jag bara hoppas, hoppas, hoppas, att det finns en liten valp där inne som klarar sig, så att inte Ärtan har gått igenom hela äventyret till ingen nytta...

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards