tinric

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Tina - 7 februari 2010 20:28

Idag var barnen, jag och Hela ute på promenix i snön.
Här gör Leia snöänglar medan Hela hejar på
Det är ganska djupt med snö nu - hela får jobba på ordentligt, och jag blir tvungen att tänka på annat än Ärtan - Å vad skönt!
Snömonstret Hela

Har nyss kommit hem från en date med Ärtan och hennes dotter Myran.

Ärtan börjar arta sig som mamma och visar att hon tycker om sin lilla bebis

 - jätteskönt att se. Myran, som föresten ser ut att bli lika fint röd som

Ärtan, hon bara käkar och växer och det är ju toppenbra!

Tänk vad bra jag har det - jag åker dit, myser och gullar lite, och sedan

åker jag hem. Maria och Matthias sover i skift och fixar och grejar för att

se till att alla i huset mår bra, att ingen kommer i kläm och att alla käkar

och växer som dom ska, men det är ju  klart, som bonus får dom ju sova

med min härliga Ärtan - det får ju jag klara mig utan nu ett tag  

Jag och Wega bakade bullar idag - Gott!

Tog med lite extra gott "firar-godis" till Ärtan. Lammflätor - En riktig favorit, och så hittade jag en påse med fin förpackning och gott innehåll - kängurukött är det i den (det älskar Ärtan) och det står på förpackningen

att det är för speciella tillfällen - och det är klart att detta var ett

speciellt tillfälle...

Av Tina - 7 februari 2010 13:39

Vilken dag det var igår...

Huvudet upp och fötterna ner? - Jajamensan, men... helt yr

i huvudet.

Jag kände mig bakis hela kvällen i går, och gör det

fortfarande i dag.

Det fanns bara en valp i magen, den blev utplockad, den lever och det är en liten tik!

Lättad på ett sätt, men tro inte att det inte finns någonting mer att hoppas på... Nu hoppas jag att Ärtan ska vara en riktigt bra mamma, och att det inte blir några komplikationer, varken för Ärtan, eller hennes lilla bebis.

Min fina Ärtan - nyopererad, nyvaken och nybliven mamma, och jag tror inte att hon fattat vad det är som hänt.

Tusen Tack Maria för att jag fick chansen att vara med.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards