tinric

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Tina - 11 februari 2010 22:00

Suck säger jag bara...

I en vecka ungefär har jag luskammat båda barnen varenda dag - det

har funnits/finns löss på dagis   

Hittills har vi varit förskonade men tror in inte på F-N!

Leia hade plötsligt fått ett gäng gnetter= lusägg i håret   Har aldrig

sett några tidigare i livet, men när de finns där, då vet man...

Mammalusen sågs inte till, så hon har väl glatt klampat vidare till någon annan stackare, behöver jag säga att jag genast började klia mig över

hela kroppen! Men, jag själv och resten av familjen var förskonade tack och lov.

I bruksanvisningen för antilusmedlet står det "Grips inte av panik!"

Ganska "kul", för det är precis den känsla som först infinner sig kan jag berätta.


Föresten - Eftersom tre av fyra personer i familjen har långt och mer

eller mindre tjockt hår, och eftersom det här inte är första gånger jag tvingas luskamma hela familjen, så vet jag även detta:

  

Apotekets egna luskammar har jag satt på min

"Saker Som Kan Fara Åt H-vete-Lista"

med motiveringen: Fullkomligt oduglig för den som inte är snaggad!


Luskammen på bilden ovanför, hängde med i avlusningspaketet - Den funkar mycket bättre än Apotekets larv, i alla fall i familjen hårfager!


Nä... nu kliar det över hela kroppen igen - jag måste byta ämne genast.


Åkte till Mälarö för att hålla Rallykurs, och OJ! vad förvånad jag blev!

Hela klubbhuset var upplyst, både inne och ute. På parkeringen rådde

febril aktivitet, det låg kablar och annat överallt, påpälsade människor klättrade omkring på taken och det stod större och mindre lastbilar överallt. Vad var detta för ett gäng?!

Jo det kan jag berätta - det var gänget som spelar in årets julkalender!

De visste att jag skulle ha kurs, och de såg till att alla deras grejer var bortplockade, och klubbstugan var återställd precis lagom till att kursen skulle starta - bra jobbat!


Och nu över till något helt annat igen - jag har en svart hund som antagligen är släkt med Pluto!

Hon fick en tuggis när jag kom hem från kursen, och hon var visst lite

mätt, så hon fräste runt som Pluto, och skulle försöka gräva ner och gömma sin tuggis, inomhus - hon har gjort så tidigare, men nu är det

länge sedan...

När hon tyckte hon hittat en bra gömställe för tuggisen, fick den ligga

där i fem minuter, sen, var det visst läge att käka upp den - tokiga,

härliga hund.

Av Tina - 11 februari 2010 13:04

I kväll ska jag hålla Rallykurs på Mälarö igen, det är redan näst sista gången, hej hopp vad tiden går snabbt ibland.

Men... självklart har jag varit och hälsat på i Garpenborgen, och här kommer dagens bilder!

Min fina myser med sin egen fina...

Kolla in magen!
Öronen, jag säger bara öronen, dom är helt underbara - små skinnflärpar som står rätt ut bara

Här är Garpenborgs E-kull! Det är Yoyo - Ärtans halvsyster som är

mamma till dem. Nu har de hunnit bli hela 7 veckor, jättesöta så klart,

och här tar de igen sig lite efter ett långt buspass.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards