tinric

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Tina - 20 februari 2010 00:30

Idag var det dags.

Jag och Leia hade packad väskan i går kväll och efter frukost drog vi

iväg till Kallhäll med marsvinen.

Efter friskkontroll hittade vi en plats att campera på och sedan var det

en hel del väntan - så som det ju är på utställningar - oavsett djurslag.

Massor av fina marsvin i alla möjliga färger och hårlag och massor av

trevliga hjälpsamma männsikor.

  

Vi fick en bedömning i Petclass på alla våra tre marsvin, och döm om

min förvåning, när Malin (vår tjockis) fick högsta betyg av våra tre. Domaren tyckte inte ens att hon var tjock, men de två andra var visst

lite tunna! 

Jasmin och Laila fick vardera 90 poäng av 100 och Malin fick 91.

Lunch måste man ha, och Leia käkade plättar tills de sprutade ur

öronen.

Sedan var det dags för "gurkätartävling". Leia skulle ställa upp med alla

tre marsvinen.

Laila gick ut starkt och vann sitt heat. Sedan var det dags för Jasmin.

Hon lyckades i sin iver, att ta sig en tugga i Leias finger - Leia grät och bloden rann.

Jag hade plötsligt tre marsvin i händerna samtidigt som jag skulle försöka lugna ett gråtande barn och få stopp på blodet - inte kul.

Men... genast kommer en kvinna fram och säger - jag hjälper till och tar

ert tredje marsvin till gurkätningen - det tyckte jag var rätt oviktigt,

men okej - klart Malin skulle käka gurka, och jag fick ett marsvin mindre

att bära på.

En av domarna kom och berättade vart det fanns plåster, och en tredje snälling, kom med priset som Laila hade vunnit - gulliga

människor!

När fingret fått ett plåster och tårarna slutat rinna, så packade vi ihop

och åkte hem - trötta och rätt nöjda - få se om Leia vill göra om detta någon dag, eller om hon fått nog av marsvinsutställningar redan...

Väl hemma verkade Leia nöjd med dagen.

Här spexar hon med en blodapelsin och nätet den "bodde" i - snyggt!?

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards