tinric

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Tina - 23 februari 2010 23:17

Är det inte helt underbart med massor av snö och massor av kallt   

Idag kunde jag och Hela i allfall ta en ordentlig promenad, utan kramp i tassarna - alltid något.

Vi gick runt en liten sjö utan att behöva pulsa, och då trodde jag att

jag tog ett bra beslut när jag bestämde mig för att starta med motvind och "motsnö" - då skulle jag ju få medvind och "medsnö" på sista halvan av promenaden - trodde jag ja...

Men tror ni inte på f-n. Jag hade snön i ansiktet hela varvet runt - hur kan det bli så??? Suck...

När vi kom hem var Hela superpigg, hon dansade runt mig och ville att

vi skulle hitta på massa roligheter.

Jag höll med, så vi trädade lite Rallylydnad inomhus, blandade med lite

trix och hon tyckte det var jättekul och ville bara träna mer och mer.

Så... jag tog fram ett av hundspelen vi har, och idag var det dags att göra spelet lite svårare än tidigare tyckte jag.

Jag satte i alla "stopp-ben" som fanns, med godis under alla - ingen

match för Hela, som bara älskar utmaningar - när det handlar om goda belöningar.

Har du och din hund inte testat dessa spel ännu? Gör det, de är toppen!
Dregel dregel - det är bra med spel i plast!

Eter att Hela var trött i både ben och huvud, var det dags för mig att jobba och Hela somnade rätt nöjd vid mina fötter - skön känsla.


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards