tinric

Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 14 mars 2010 21:15

Tjohooo, mera sol, mera slask, heja våren! 
Här ser ni före detta "Tina Snö", Hon har krympt rätt ordentligt den senaste tiden - underbart!

Vi gjorde egna såpbubblor som funkade jättebra!

Recept:

1dl Yes (måste vara Yes)

1,5-2dl vatten

0,5 tsk florsocker

Blanda försiktigt så att det inte blir skum.

Klart!

Av Tina - 13 mars 2010 21:00

Lördag och en träff med skridskor och grillning med Leias dagisgäng.

Jättekul initiativ och härliga två timmar i solen - våren är härlig! 

Wega testar sina skridskor för andra gången i livet. Står upp lite, ramlar mycket, men kul är det i alla fall.

Av Tina - 12 mars 2010 14:07

Bus och mys hos Ärtan och Myran.

Myran var värsta busungen idag, och Ärtan stod för myset.

Fick ingen bra bild på Ärtan idag, men Myran fastnade på några, håll till godo.

Trevlig helg!

En härligt korvig liten halvfransk Myra, som på stamtavlan kommer att heta Garpenborgs Fourmi - som just betyder myra, på franska.

Bus på gång!

Av Tina - 11 mars 2010 13:00

Idag var det bara jag och Hela ute i skogen.

Vi var ute i nästan en timme och vi såg inte en själ - jätteskönt, då

det inte hör till vanligheterna här där jag bor.

Hon är vacker min svarta prinsessa!

Lyckades fånga Hela mitt i en skakning, med bara lite sudd   

Av Tina - 10 mars 2010 12:45

Födelsedagskalas för Leia idag!

Det är stort att fylla 6år.

Dagen började med sång, grattis, frukost och paket på sängen.

På kvällen bara brakade det in gäster med massor med fina paket och glada miner - jättekul! och Leia njöt i fulla drag.

Leia hade beställt tacos och fruktsallad till middag, så när vi inte hade någon tårta att sätta ljusen i, då fick glassen duga.

Det där ensamma ljuset fick Fredric blåsa ut - han fyllde år för några dagar sedan, och skulle så klart också firas!

Av Tina - 10 mars 2010 12:15

Idag tänkte jag att Ärtan kanske skulle vara så pass återhämtad från sin valpning, att hon kunde hänga med mig och Hela på en promenad i solen.

Så... jag lånade henne en stund, och Ååååå vilken skön känsla som infann sig! 

Vi var inte ute så länge, för Ärtan for omkring som om hon aldrig förr

varit ute, och det kanske inte är så där jättebra när man är opererad i magen för en kort tid sedan, så... istället för att koppla henne och bara promenera, så fick hon röja runt en ganska kort, men härlig stund.

Hela blev jätteglad hon med, men kände sig ändå tvungen att säga till lite surt när hon tyckte att Ärtan fnattade runt och hoppade på mig lite för mycket. Fast då fräste Ärtan ifrån med någon sorts nyfunnen pondus, och direkt slöt tjejerna fred, och så var det inget mer med det.

Full rulle som vanligt

Hela har hittat en intressant doft!

Berget i bakgrunden är snö - skitig snö. Det har blivit en "snödumpningsplats" i ena hörnet av "vår" bästa äng.

Klart Ärtan hann med att slänga sig ner och rulla runt några varv - det

är en av hennes små "egenheter".

Mmmm min fina fina i bilen efter promenaden
Mys-Ärtan. Hon fick inte vara inne i buren för mig - det var för länge sedan hon och Hela träffades för att jag skulle vilja klämma ihop dem i samma bur kände jag - inte Ärtan emot - buren är klart överskattad tycker hon.

Av Tina - 9 mars 2010 23:59

Nä, nu ger jag upp. Bilduppladdningen är ju hur trög som helst...


Jag har i alla fall uppdaterat hemsidan med tre nya kurser för våren - skönt att jag äntligen vågade göra det - det är ju så himla mycket snö överallt och innan jag vågade tro att den någon gång ska smälta bort, så vågade jag inte sätta några datum på någon  kurs, men nu så har jag hopp om en vår och därmed  är datumen satta.  

  

Av Tina - 9 mars 2010 11:00

Idag är en stor dag!

Jag och Fredric lovade Leia att hon skulle få ta hål i öronen när hon fyllde sex år - och nu var det alltså dags!

"Jancan" på Salong Stubben, fick den äran, och behöver jag berätta att Leia speglade sig och sina fina öron hela dage sen - hur stolt och nöjd som helst!

Dammade av solglasögonen - för idag behövdes det sånna
Kolla in - våra frön som vi sådde för ett kort tag sedan, har vuxit så det knakar - så här ser det ut nu.
Sen var det ett tag sedan jag fotade marsvinen - Å vad jag tycker de är söta med den där lilla nosen, den lilla hängläppen och de pigga morrhåren.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards