tinric

Alla inlägg under mars 2010

Av Tina - 8 mars 2010 11:00

Nu funkar det att ladda upp bilder igen, så nu bloggar jag ikapp lite.

Måndag, snö och sol.

Promis med Hela och sedan en visit hos Ärtan och Bus-Myran.

Jösses vad hon växer! Idag bet hon mig i fingret så det kom blod - supervass och supersöt.

Av Tina - 7 mars 2010 23:45

Sol idag, men det är is överallt.

Grillen är i alla fall snö och is-fri   

I den här lådan har vi grejer som är kul att använda i sandlådan - funkar nog bra med snö också säger Wega.
Fredric tog fram en stor klubba och försökte ta fram trappstegen i det som i vanliga fall är en trappa, men som denna vinter med fördel, använts som T-fats-backe.

Av Tina - 6 mars 2010 23:30

Jag hade tänkt att blogga ikapp lite idag, men det tar så vansinnigt lång tid att ladda upp bilderna, så jag tror jag skippar det...

Lördag var det ja, jo, jag kände mig pigg och frisk när jag vaknade, så jag åkte på hundutställning och träffade glada Staffeägare och tittade på fina hundar. Trevligt och lite konstigt - att inte ha en hund att ställa ut, men... om några veckor kommer Ärtan hem igen, och då tränar vi upp lite muskler och sen åker vi på utställning ihop, hon och jag :0)


Hela fick spela spel idag.

Kul som vanligt, och hon fattar snart galoppen, men använder munnen lite för mycket, hon gillar inte regeln om att man inte får bita hårt i spelet...

Av Tina - 5 mars 2010 12:42

Yes!

Jag har hopp om att det någon gång i år, kommer att bli vår och kanske hinner det också bli sommar, innan det är dags för höst och vinter igen...

Visst, det finns stora båtar ute i havet som fryser fast och så, men jag har sett ljuset. Idag fanns det där när jag och Hela tog vår morgonpromenad - tänk att vädret har en så stor inverkan på humöret - kanske börjar jag bli lite gamal, eller så är jag helt enkelt bara svensk...


Tyvärr har inte halsontet försvunnit ännu, så jag håller mig själv i karantän idag också - inga nya bilder på min fina Ärta och hennes fina valp alltså.

Om ontet har försvunnit i morgon så åker jag på hundutställning i Sollentuna och tittar på fina hundar och träffar glada människor - håller tummarna för det!

Av Tina - 4 mars 2010 13:16

Av Tina - 2 mars 2010 19:58

I går var var jag och myste med Ärtan och hennes bebis. De har bytt rum och huserar nu i en "riktig" valphage - Ärtan var visst inte helt nöjd, men hon tycker nog snart det är toppen - Myrans tänder börjar kännas nu nämligen...

Inget väder att vilja ge sig ut i, men jag hurrar för slasket - snön måste ju bort någon gång, och då måste det slaskas ett tag - hoppas det börjar nu, för den här våren känns galet långt bort just nu...

Nog om skitvädret - över till den mest bedårande lilla Staffordvalpen och den mest underbara mammahunden du någonsin sett!!!

Partiskt - jag? Näääääää....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards