tinric

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Rallylydnad

Av Tina - 21 april 2010 12:30

I går var det första gången på Rallylydnadskursen!

Fem glada hundar - alla Staffar - och deras glada förare, dök upp.

Behöver jag säga att de var superduktiga alla tio?!

Ser redan fram emot att träffa detta glada gäng igen nästa vecka.

 
 
Ingen bild

Maria

21 april 2010 13:52

var tvungen att gå in och kika när jag hörde du skulle blogga lite- härligt med bilder med rörelse i när mina stackare är strandade här hemma mig mig som max tar mig några meter åt gången :-) Fast jag visar inte för Vera & Yoyo då blir dom väl bara mer uppgivna, men snart då JÄKLAR :-)

 
Mia & Addi

Mia & Addi

21 april 2010 19:32

Jamen det var ju superkul!
Jag är glad att Addi uppförde sig och inte skällde en massa på de andra hundarna.
Jag tycker han har blivit mkt bättre på några veckor med det.
Det här elefanttricket , ska de stå med alla benen på nåt o snurra eller va det bara med frambenen?
Det enda jag hittar att träna på är en liten resväska, en hink känns extremt ostabilt...och litet och högt..
Förslag på vad man ska träna det på
( och gärna hur!)önskas ;-)
Jag har iaf lyckats få honom att stå på en liten resväska, fast han vill helst sitta ist.

http://staffinfo.blogg.se

 
Tina

Tina

22 april 2010 10:28

Haha, ja snart så Maria, då blir det full rulle på både dig och hundarna ska du se :0)

Mia - VAd kul att du gillade Rallyn, och jag tyckte Addi skötte sig exemplariskt, och ni ser så samkörda ut redan, så jag har höga förhoppningar på er :0)
Jag återkommer under dagen med några tips på träningen, och till dess - "elefanttricket" menar jag att hunden står med framtassarna på någonting och baktassarna trampar runt på marken/golvet.

http://www.tinric.com

 
Wita

Wita

23 april 2010 15:36

Hej Tina, jag hade kul på din kurs, trivs så bra med alla staffarna som var med på kursen också (liten släkt träff blev det allt :)
Kram Wita (fast hade velat gosa mer med dig ;)

http://witastaff.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards