tinric

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Tina - 27 april 2010 23:14

I kväll var det dags för Rallykurs igen.

Vi gick igenom många nya skyltar, allihopa lite trixiga. Både hundar och förare är superduktiga. Alla tränar mycket koncentrerat, trots att det är flera hundar och människor som tränar precis i närheten - det är störningsträning på hög nivå.

Vi tittade också på hur långt ekipagen hade kommit i träningen av "Elefanttricket". Några hade kommit långt, och andra behöver träna mer helt enket. Hur som helst är det en jätterolig grupp som jobbar på toppenbra med sina hundar - Härligt att se!

Vera har fått åka hem till sig igen, och i morgon kommer säkert även hennes älskade matte Maria, och familjens lilla nytillskott hem från BB.

Tack för lånet av härliga Vera, hon är så klart alltid välkommen tillbaka.

Av Tina - 27 april 2010 22:31

Wega går omkring och käkar köttbullar - gissa om de fyrbenta tjejerna 

har koll på henne   

Så där ja, Ärtan börjar få lite muskler tillbaka och nu står lite ny fin päls överst på önskelistan - hon ser märkligt tuffsig ut i nacken där det

börjar komma ny fin päls igen - otroligt vad snabbt hundar kommer igen efter en valpning...

Hela är vår lilla ordningsfröken - hon tycker det är lite konstigt att Vera och Ärtan är så väldigt avslappnade tillsammans - det är i alla fall vad

jag ser att hon säger.

Men hon kan ju inte veta att de har tillbringat drygt två månader under samma tak alldeles nyss förstås.

Ärtan käkar på ett ben, men tog plötsligt paus och började mys-rulla sig högljutt på gräsmattan.
Då tog Vera över bentuggandet

Det här är härligt att se.  

Två vuxna hundar som inte lever ihop i vanliga fall, men som känner varandra så bra, och litar så fullkomligt på varandra, att den ena kan

ligga och käka på ett ben i godan ro, medan den andra ligger bredvid

och rullar sig så gräset sprätter, knorrar och sparkas lite, och ingen

av dem stör sig det minsta på den andra.

Vera har fått "trött-rynkor" under ögonen efter allt tuggande

Eftersom jag ser att Hela är lite spänd när Vera och Ärtan umgås, så

fick hon hålla sig på sin kant. Då gick hon och grävde en grop.

Självklart blev Ärtan nyfiken och ville titta närmre.

Då blev Hela sur, och jag fick lov att rycka in och bli arg.

Självklart blir jag också orolig - om Hela blir sur över - i mina ögon - "skitsaker" måste jag alltid ha i bakhuvudet att hon kanske har ont i

sina trasiga knän. Jag har nyss sänkt hennes medicindos, men i morgon höjer jag den lite igen - suck...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards