tinric

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 15 april 2010 12:23

Titta!

Ärtan fick en fin och god present av Elin - Myrans matte!

Ärtan tackar och bockar och säger att det smakar jättegott!

  

Av Tina - 15 april 2010 10:45

Onsdag den 5:e maj kl 19.00 ska jag hålla en liten föreläsning om

hundmassage och stretching på Stockholms Zoo Varuhus i Kungens Kurva.

Jag tänker prata om, och visa lite enkel förebyggande "hundmassage och stretching för husbehov". Känner du dig sugen på att komma, så anmäler

du dig enkelt på den här sidan.

Föreläsningen är kostnadsfri och du kommer utan hund.

Kom dit vet jag!

Av Tina - 14 april 2010 23:46

I går hade jag Rallylydnadsintro på klubben.

Suck säger jag bara... Hela tre personer dök upp, varav en inte ens

hade planerat att vara med.

Vet inte vad detta säger mest om - Intresset för Rallylydnad, klubbens medlemmar, eller mig...

Väljer att inte spekulera vidare i ämnet.

De tre tappra som var med, provade i alla fall på lite Rallylydnad, och

både hundar och förare vekade gilla sporten - alltid något.

Dessutom fick jag fina tuplaner som tack från klubben - Tack klubben!

Min fina Leia tränar på att skriva för fullt. I dag ropade hon på mig och bad mig komma och läsa vad hon skrivit till mig.

Hade stora objektivet på kameran så all text fick inte plats i bild, men det står "Röd passar du väldigt bra i mamma Tina från Leia"

   

Av Tina - 12 april 2010 11:44

I morgon kväll kl 18,30 håller jag i en temakväll för medlemmarna på SBK Stockholmavdelningen. Temat är Rallylydnad. Är du medlem på klubben och nyfiken så kom dit vet jag - ingen föranmälan och ingen avgift.

Jag håller som bäst på att förbereder mig för träffen och hoppas att det

dyker upp några ekipage som vill prova på den här jätteroliga sporten! 

  

Har just nu en massa miniskyltar över hela bordet och ska försöka komma

på ett bra sätt att introducera sporten på, lite klurigt att göra detta bra på max två timmar, men jag kommer nog på nå't ska ni se.

Nästa vecka startar jag en Rallykurs i Norra Ängby - det finns några platser kvar - hör av dig om du känner dig sugen.

Av Tina - 11 april 2010 11:15

Ute på bus
Riktigt stora pinnar är alltid jättekul!
Ärtan gör trix med stor-pinnen
Sen var det Helas tur
Hoppa över diket - kul tycker tvåbeningarna
Glada hundar är härligt att se

Glada barn är minst lika härligt!
Bajspåsar är bra till mycket - i alla fall när man har minst en sakletare i familjen.
Sen tyckte en del att det räckte med hundpromenadandet, så då drog vi iväg och åkte lite rutchkana - då blev livet genast lite bättre.

Av Tina - 10 april 2010 11:15

Lite då och då, träffar vi hela härliga familjen Forslind och då brukar det bli en härlig heldag!

Hela familjjen tycker det är jättekul när både hundar, ungar och vuxna kommer så bra överens.

Tusen tack för en härlig dag och TACK! för skjuts till och från Leias kalas!

Barnen gjorde egna spett till grillen, och hundarna undrade hela tiden när det var dags för dem att få göra sina spett...

Av Tina - 9 april 2010 23:32

När vi sagt hej då till Myran, tog vi ut hundarna på en sväng i

gråvädret. På vägen träffade vi en stor röd kompis. Han och Ärtan

gillade varandra skarpt och busade ordentligt i leran.

Som alla Bordeuxer vi träffat tidigare var detta en supertrevlig hund,

som så klart lade sig ner och rullade runt i leran så mycket han orkade medan han lekte med Ärtan - varför gör de så?!     


Typiskt nog verkade inte min kamera gilla ljuset så värst bra och jag

hade inte tid att fixa till det, så... tyvärr blev bilderna mest sudd, men hundarna hade kul i alla fall, även om Hela höll sig lite på avstånd.

Massor av sudd, men ack så kul! 

Av Tina - 9 april 2010 23:30

Idag är dagen då Ärtans fina dotter Myran ska flytta hemmifrån.

Hon har vuxit rätt mycket på en vecka den lilla sötisen.

Hon är så fin och så söt och det är lite jobbigt att hon inte längre kommer att finnas på armlängds avstånd känner jag...

Lyckliga Elin som ska leva med denna härliga lilla vackra hund.

Stor kram och lycka till i livet lilla Myran, vi ses igen en annan dag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards