tinric

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 8 april 2010 23:00

Den här veckan har Wega varis hostig och snorig, och då får hon astma, och blir jätteflåsig, stackaren, så det blev inget dagis på hela veckan. Leia stannade hemma hon också.

Idag var det en härlig dag, och Wega har blivit bättre, så vi drog iväg på en skön promenad ute i solen tillsammans.

När vi kommit hem igen, plockade vi bort påsken, och påskriset (äppelkvistar från vår trädgård)  hade börjat blomma - fint!

Sen fick hundarna gå ut i trägården och käka upp varsit ben - tog

mindre än en timme, sen var dessa båda ben helt "borta"!

Av Tina - 4 april 2010 21:15

Idag var det toppenväder, och hela familjen drog till Adelsö och

Påskade på mina föräldrars landställe.

Hundarna älskar att vara där, de vill bara vara ute hela tiden, har

massor av spring i benen, och börjar "förväntanspipa" redan när vi åker

på färjan som går till Adelsö.

Hela springer och hämtar kottar som hon lägger framför någon. Sedan vill

hon att man får kotten att röra sig på något sätt, så att hon kan hämta

den och börja om sin lek igen.

Ärtan snor gärna de kottar Hela plockar fram, sen biter hon i dem, slänger

upp dem i luften, rullar runt och far runt i största allämnhet.

          

Å julen vara fram till påska - en trött julbock stod och flinade på tomten.
Tjejerna åkte 4-hjuling och hade kul med sina kusiner
Prinsen och hundarna kollar in utsikten på berget
Härligt att ha min fina Ärtan hemma igen
Det är ett tag tills vi kan bada och plaska runt i badviken igen...

Av Tina - 3 april 2010 20:45

Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra raser jag är intresserad

av -än staffar... inte många andra raser, men några...

När jag nu var på "Lilla" utan hund, så passade jag på att titta på Petit brabancon en stund. Jag tittade på både hanar och tikar och jag har absolut inte någon koll på rasen, men i mina okunniga ögon var de väldigt ojämna, i storlek, så jag har faktiskt inte en enda aning om hur stor en Petit ska vara för att vara "rätt". Bedömningen hjälpte mig inte ett dugg på det planet, så... jag ska fortsätta läsa och leta på nätet, så får jag se om jag fortsätter att vara intresserad av rasen eller ej. En sak jag såg som var gällde alla hundarna - med några väldigt få undantag - var att hundarna var väldigt pigga, allerta och föriga, och det gillar jag!


En annan ras jag är sugen på är Fransk Bulldog. Fantastiskt trevliga hundar, och sedan "Stora Stockholm" har jag en klar favorit - 

Petit Libelle Chaplin "Charlie".

Charlie har också begåvats med en synnerligen trevlig och duktig matte - Marlene.

Så... jag spenderade en hel del tid vid Fralle-ringen, mestadels med Charlie, eller någon annan glad Fralla i knät - mysigt.

Måste passa på att tacka Marlene för att du är så supergullig och kunnig och uppdaterar mig på Charlies valpar och annat som rör rasen - du är verkligen toppen!

(Matte Marlene i bakgrunden till höger)

Eftersom jag är något av en "rörelsenörd" så tittade jag så klart på hur Frallorna rörde sig, och på hur deras bakbensvinklar ser ut  - hmmm, det finns många med väldigt raka bakben, och det är inte så jag vill att min eventuella Fralla ska se ut... men... alla Frallor jag träffade, och deras mattar och hussar var supertrevliga, pigga och glada, och det är ett stort plus! Det säger en del om rasen tycker jag - är ägarna glada och trevliga, tenderar hundarna att vara lika dana.

Det gick inte jättebra för Charlie den här gången, men... i mina ögon är han helt suverän!

Passade på att busa och fota lite så klart.

Av Tina - 3 april 2010 20:15

Idag var det dags för "Lilla Stockholm". Det sitsta "Lilla" någonsin, har

jag fått höra - synd...

Det är alltid lika trevligt att vara på utställning tycker jag.

Som vanligt träffade jag massor av trevliga och glada människor. Några jag känner sedan tidigare, och några nya ansikten.

Måste också passa på att tacka Johan för att du fixade min rygg!

Jag kom till Mässan med superont i ryggen, träffade Johan nästan direkt, han erbjöd sig att fixa till min rygg på en gång, och vips, så kunde jag andas ordentligt igen, och ryggen blev som vanligt på ett litet kick - tusen tack!

Fick rapport om Ärtans bebis Myran också. Hon hade visst levt rövare

och skrikit som en stucken gris efter att Ärtan flyttat hem till mig igen. Mormor Vera fick agera sovkompis till gaphalsen. Myran var visst nöjd

med arrangemanget, men jag vet inte om Vera är lika förtjust...

Myrans nya matte är på semester och hämtar inte Myran förr än om

några dagar - hoppas hela familjen Garpenborg står ut tills dess   

När jag kom hem hade jag så klart med mig lite presenter till mina fina.

Behöver jag säga att de togs emot med glada miner?!

Den här helgen passade även våren på att komma till vår tomt -äntligen!

För två dagar sedan kom jag på att jag skulle jämföra lite priser på Boomer Balls på nätet. Såg att Häromi skulle komma till mässan och visst hade de Boomers i sitt sortiment.

Jag ringde och frågade om de skulle kunna ta med sig en boll till mig som jag beställde via telefonen - Ja visst blev svaret!

Förutom att servicen var helt suverän, så var också priset det bästa jag kunde hitta. Jag beställde en boll med måtten 200mm och den ville de ha 170:- för. Jag har kollat runt rätt mycket, och detta pris har ingen kunnat slå - toppenbra!

Ärtan har provat bollen och gillar den skarpt. Hela ska få prova den senare, men jag är helt övertygad om att hon gillar den minst lika

mycket.

Av Tina - 2 april 2010 23:30

Pegg - En särskild sorts ägg, som bara tuppar värper - jo då, så är det,

det säger Pippi.

Långfredag - idag ska man tydligen ha tråkigt - inte vi, vi målade ägg, käkade, ägg, handlade innehåll till de påskägg som skulle delars ut

under helgen. Tjejerna fick handla leksaker de har längtat efter länge,

och vi hade en lagom slö och skön dag, och så sparade vi det bästa till sist... på kvällen kom Ärtan hem igen -  efter en lååång mammaledighet!

Visst, visst, jag har haft lyckan att träffa henne nästan varje dag, men ändå... Behöver jag säga att det var en toppendag!!!

Leias skapelse
Wegas fina

Fredrics pegg, åsså mitt här nedanför - i år målade vi med

tuschpennor - världsklass!

Hela målade inget ägg - men självklart fick hon smaka - det hör ju till.

Av Tina - 1 april 2010 23:30

Wega ville vara påskkärring idag, men Leia hade inte alls någon lust att

bli målad i ansiktet, och ville verkligen inte ha något huckle på huvudet,

så det så, och jag som tycker det är så himla gulligt...

  

Av Tina - 1 april 2010 22:47

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards