tinric

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Rallylydnad är löjligt roligt!

Av Tina - 4 maj 2010 14:15

Trots att vi inte begåvas med speciellt varmt eller fint väder när det är Rallykurs, så är mina elever både pigga, glada och så jätteduktiga!

Jag kör kursen på en liten äng, mitt emellan en några gångvägar, så under kursens gång, promenerar och cyklar det förbi rätt mycket folk och hundar. Den här gången var det också ett gäng barn som spelade fotboll en liten

bit ifrån oss. Och mitt i allt detta tränar fem ekipage alltså Rallylydnad.

Platsen är vald just för att den ger oss massor med störningsträning - 

utöver de andra ekipagen och jag själv, som alltid finns i närheten - 

vilket är toppen!

Både hundar och förare är väldigt fokuserade och störningarna runt

omkring är det inte många som lägger märke till - härligt att se!

Den här gången var det dags för slalom och spiralskyltarna, och så lite tempoförändringar. Sedan delade jag upp gänget i två grupper, som fick sätta ihop en varsin kort bana (7-skyltar).

Självklart blev banorna jättebra och alla ekipagen var toppenduktiga!

Behöver jag säga att jag blir helt varm i hjärtat när jag ser glädjen och samspelet som bara lyser om hundarna och deras mattar.

Rallylydnad är helt enkelt löjligt roligt!

Liza och Wita. Lizas Blogg
Diana och Gunilla. Dianas Blogg
Mia och Addi. Mias Blogg
Eva och Cezar. Evas Blogg
Åsa och Tösen. 
"Hmmm, vad var det nu den här skylten betydde..."
"Sitt nära"
Frontövning pågår
Åsa och Tösen jobbar fint ihop i spiralen
"Runt-träning"
Mera "runt-träning"

 
 
Wita

Wita

7 maj 2010 16:58

Hej fröken!

Roligaste kursen jag gått på!

Kram å puss från Wita :)

http://witastaff.blogg.se

 
Tina

Tina

9 maj 2010 00:52

Å vad glad jag blir att du tycker det Liza!
Själv älskar jag Rallylydnad och det är toppenkul att hålla kurs i det när jag har så duktiga och entusiastiska elver!
Puss å kram till er med!

http://http:www.tinric.com

 
Mia o Addi

Mia o Addi

9 maj 2010 18:50

Jag håller med, den klart roligaste kursen jag gått på :-)
Och har du sett, enligt vädret SOL på tisdag?! Kan detta vara möjligt?

http://staffinfo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards