tinric

Alla inlägg under maj 2010

Av Tina - 19 maj 2010 11:01

Ute i naturen med mina fina hundar.

Idag var vi verkligen inte speciellt ensamma i skogen, så det var mest koppelpromenad som gällde.

Det fullkomligt drällde av barn överallt.

Åtminstonde en klass har jättekul idag.

Jag promenerade rätt igenom en "station" med små koner och platsband.

På en stor skylt stod det  att Hummustrollet skulle komma och ta den som inte gick igenom den här stationen på rätt sätt...

Tydligen gjorde jag och hundarna fel, för plötsligt blev mina fyrbeningar blickstilla och bara stod och stirrade in i skogen.

Mycket riktigt - där stod han, Hummustrollet i egen hög person   

Jag vet inte riktigt vem som blev räddast - han eller hundarna, men han stod väldigt stilla, och jag drabbades inte av mer än ett "hej", å sen gick trollet sin väg igen... 

Av Tina - 17 maj 2010 16:00

Medan Norrmännen springer runt på gator och torg, äter korv och glass och viftar med flaggor, så är jag ute med mina fina hundar i solen.

Härligt!

För några veckor sedan började små gröna strån synas i marken, och så plötsligt är hela marken gul!!!

Maskrosor precis överallt!

Medan andra inte alls har hunnit lika långt...
Å Ärtan, hon försöker rulla av sig värmen - undrar om det funkar?

Av Tina - 15 maj 2010 15:45

Peppar-peppar och så... men inte en enda fästing i sikte sedan halsbanden åkte på för sommaren!

I frysen fanns det två hjortben som var tänkta att träna viltspår med.

Men... jag har inte närmre planer på att viltspåra inom den närmaste

tiden, så jag tänkte att hundarna kunde få dem som lördagsgodis.

Hela tyckte det var okej, men inte mer än så, men Ärtan, hon blir varg 

när hon får ben att knapra på. Hon får en släng av något vilt i blicken,

går iväg och gömmer sig, och kan knapra på sitt ben i timmar, hon är heller  inte speciellt bekväm med att jag vill komman nära och fota

Av Tina - 14 maj 2010 15:45

Klämfredag - och Fredric unnade sig lite ledigt!

Cykelfix och lite annat trädgårdsfpyssel stod på schemat - helt okej när man inte har bråttom tycker jag.

Sen blåste tjejerna såpbubblor ett tag

Sen bar det av till leksaksaffären på torget - där hade tjejerna sett några fina grejer som de villa köpa för sina sparade veckorpengar.

Okidoki, då åkte vi dit och shoppade.

Leia köpte ett par örhängen och lite hårspännen, medan Wega valde det här helt underbara bakelsefatet (fatet och alla bakelse är i trä) - sen lekte båda tjejerna konditori resten av dagen, och jag förstår dem!

Promenad, och fotbollen är med.

Av Tina - 13 maj 2010 15:15

Underbart!

För första gången på massor av år, var det soligt och varmt på min födelsedag.

Jag envisas med att grilla vartenda år, och i år slapp vi har vantar och vinterjacka på vid grillen.

Men innan tjocka släkten kom och grattade, så gick vi på promenad med vårt glada gäng.

Förstås måste jag prova mitt fina nya objektiv till kameran som jag fick

av min prins.

Leia fotar lite hon med
 
En härlig ask med "finchoklad" var en av presenterna jag fick - härligt - eftersom jag aldrig någonsin skulle unna mig att köpa en sådan till mig själv - men åh! Behöver jag säga att det smakar helt ljuvlig?!

Av Tina - 12 maj 2010 14:15

Snart är det helg igen och långhelg till på köpet!

Varken hundarna eller jag har hunnit ställa om termostaten än, men

å vad det är skönt med lite värme - äntligen!

Ärtan svalkar sig gärna genom att rulla runt i gräset, medan Hela hellre letar skuggiga fläckar att stå och flåsa på.

Hela har satt på sig den klassiska "varm-staffe-minen":

Bred lång tunga, bakåtöron och rynkor under ögonen.

Samling och trängsel vid vattenhålet efter promenaden.

Av Tina - 11 maj 2010 11:15

Och vips så har det gått fyra veckor och "mina" superduktiga Rallyekipage har hunnit lära sig alla skyltar i Nybörjarklassen - hela 30st!

Vi avslutade med att jag byggde en bana med 15 skyltar, så många

skyltar har vi inte tränat på att köra i ett streck tidigare.

Men, det verkade inte innebära några större svårigheter för det här gänget. Alla ekipagen tog sig runt banan med bravur!

Mycket starkt jobbat!

Liza och Wita har redan anmält sig till en tävling - ska bli jättespännande att höra hur de går - Lycka till säger jag redan nu!

Tusen tack till er alla för blomman och orden som hörde till -

"för att du är så solig" Sån't värmer.

Träna vidare i samma glada anda nu, och glöm inte att ni alltid kan höra av er om ni har några frågor.

Stor kram till hela gänget!

Av Tina - 7 maj 2010 21:30

Jag håller på att städa i källaren - den är fortfarande halvt upp och

nedvänd, men jag börjar få lite stil på den känner jag.

Bland alla "himla bra grejer" som jag har sparat på mig och som bara ligger där och skräpar - hittade jag en liten låda med gamla solglasögon.

Kul till utklädningslådan tänkte jag - och visst var det så!

Tjejerna provade glasögon på löpande band, speglade sig och "posade" för mig med kameran - behöver jag säga att vi hade jättekul?!

Här kommer några smakprov...

De här godingarna, köpte jag för massor av år sedan, när jag hälsade på en god vän i Helsingborg - jättecoola då, och nu... hmm, ja bättre omdöme kanske inte hade skadat...

De här snygga gröna är nästan löjligt trendiga, i alla fall förra sommaren,

men dessa är gamla som gatan, och jag fick dem på skoj av mammas

kompis, när jag fyllde 14 eller nå't. Borde kanske ta bort dem ur utklädningslådan och sätta på mig dem en dag när jag känner mig lite trist - då borde jag genast bli på glatt humör igen, eller vad säger du?

När jag var 20 eller så, fick jag för mig att jag skulle prova hur jag såg ut i glasögon, så jag köpte löjligt billiga plastglasisar som jag hade ibland.

Leia tyckte också de var kul - och hon är 6år  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards