tinric

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Tina - 16 juni 2010 14:30

Den 16/6 var jag och alla mina tjejer i stora skogen.

Vi kom fram till ett dike - Ärtran hoppar över, och Hela hoppar i!

Jaha, då går vi mot vattnet då...

Sen var det Ärtans tur att få fnatt - hon hittade en kul pinne att

jonglera lite med, medan vi andra fikade

Efter en härlig promenad i skogen drog vi hem och badade hundar - fast först var jag bara tvungen att stanna bilen och ta en bild till

Av Tina - 16 juni 2010 00:34

Mourice hette vår jättestora härliga katt!

Han föddes av sin lilla skygga mamma strecket i vårt hus, samma år vi flyttade in (1997). Fredric bestämde att han skulle bo kvar hos oss, och så blev det.

Mourice och vår första hund Walle, var jättebra kompisar, men sen, när Walle flyttade till hundhimlen, lilla valp-Hela flyttade in, och Leia började bli mer och mer mobil och klåfingrig, ja, då höll han sig mest hemifrån,

och jag tyckte att han var värd ett roligare kattliv.

Som tur var hade min vän Eva-Lena en släkting som gärna tog sig an honom.

Mourice hade turen att få flytta till ett hus, mitt i skogen utanför Karlstad. Där bodde han som enda husdjur och huset var helt fritt från småbarn. Han trivdes precis hur bra som helst, och blev sin nya mattes kelgris. Han vaktade också gården fick jag höra. Vid ett tillfälle jagade han bort ett rådjur som trodde det kunde promenera omkring på Mourices tomt hur som helst.

Mourice, Leia, Hela och Fredric, käkar ostbågar - alla får smaka.

I går fick jag beskedet om att Mourice inte finns mer.

Han ville inte äta ordentligt, så hans matte åkte till veterinären. Han sövdes och undersöktes, och man konstaterade att han hade cancer i tandbenet. Mourice kloka matte lät honom sova vidare och nu ligger han säkert och käkar ostbågar och glass på något moln i katthimlen.

Fina härliga "Morpe" dig glömmer jag aldrig.

Mourice och Hela blir bjudna på små små korvbitar av Leia
Jättestora fina Mourice, är nästan lika stor som Hela

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards