tinric

Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Tina - 22 juni 2010 14:30

Idag var det kursavslutning för Vardagslyndadskursen. På grund av sjukdom

var det bara tre glada ekipage som dök upp, men vi hade jättekul, och jag

passade på att fota lite.

Vi lekte idag - och självklart kan man lära sig, och träna massor medan man leker.

Staffett tex. Här tränade vi med hundarna mycket nära varandra. Hantering, sitt, ligg, stanna, gå fint osv. Härligt att se hur alla tre ekipagen jobbade, och kul att se hur det kan bli under lite stress och press - jo då, för visst tycker de allra flesta att det är kul att vinna?!

Sen skulle hundarna hämta saker och lämna till sina mattar!

Det blev många skratt och glada tillrop

Vi avslutade med bowling, och nej! vi kastar inte hundarna.

Här hann jag inte fota undser kursen, men Mia och Addi körde en extraomgång, och då fick jag i alla fall en ensam lite bild. 

Det var jättekul, att se hur mattar och hundar jobbar som galningar med att försöka kommunicera och förstå varandra - en superbra övning i samarbete, uthållighet och fjärrdirrigering, men mååånga inslag av skratt!

Stort tack till er alla, för att ni ville gå på kurs hos mig, och jag hoppas ni har fått med er en hel del verktyg och roliga övningar, att jobba vidare med hemma.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards