tinric

Alla inlägg under juni 2010

Av Tina - 10 juni 2010 21:45

Det är ganska lätt att göra livet glatt för vårt G-Force gäng!

Idag blev det melonfest. Malin "Fluffebullen" ser lite rädd ut, men så fort kameran åkte bort så fullständigt proppade hon i sig   

Av Tina - 10 juni 2010 11:18

Ärtan har jag bokat in hos veterinär Astrid idag igen - tror hon har fått analsäcks inflammation - blääää! Konstigt - men bra, att hon är pigg, glad och feberfri - hon är en hårding helt enkelt. Men nu är det väl dags för henne att få bli av med den elaka bacill hon fått tycker jag...

Återkommer senare med rapport.

Promenerar mitt bland allt det gröna, och så ibland stannar jag upp och

fotar en och annan grej, idag fotade jag lite underifrån. Ser nog rätt kul

ut när jag kravlar runt på marken, och när jag reser mig upp så  har jag

fullt med gräsfrön överallt.

Hundarna har också gräsfrön överallt, men mest i ögon och öron -

sänder en liten trött tanke till alla människor med långhåriga hundar - hugaligen!

Av Tina - 8 juni 2010 12:30

Visst blir de varma, men oj vad mina hundar älskar att springa - varmt väder eller ej...

SBK Stockholmsavdelningen har hyrt in mig för en valpkurs - den startade i går kväll. Ett glatt gäng med små, och några stora, fina valpar - alla i olika raser - ska bli spännande att se hur de utvecklas tillsammans under kursens gång.

Ikväll är det redan dags för tredje träffen med mitt vardagslydnadsgäng. Här är det fyra staffar och en fralla som jobbar jättefint ihop med sina mattar. De fick en lite trixig läxa förra veckan, ska bli jättekul att se hur de har löst den uppgiften.    Kanske får jag fota dem i kväll och i så fall lägger jag ut lite bilder här senare.

Av Tina - 7 juni 2010 12:30

Idag var det dags att bjuda hundarna på glass tyckte jag.

Ärtan ville inte alls vara med på bild, utan var djupt koncentrerad och lite mer varg än Hela - som var så där lagom entusiastisk bara.

Och medan hundarna käkade glass, så spatserade jag runt i vår lilla trädgård och kollade vad som vuxit och inte - de senaste dagarna.

Av Tina - 5 juni 2010 12:00

Ute med barn, hundar och två frisbee's (stavas det så?).

Behöver jag berätta att det nu mer bara finns en... men jag hade inte

räknat med någonting annat förstås...

Av Tina - 4 juni 2010 12:21

Ibland kan man undra...

Leia har fått ett lejon, som hon av någon anledning, längtat jättemycket efter. Lejonet har bott hos om i max en vecka.

Lejonet hamnade på golvet - vilka leksaker gör inte det???

Sen fick vi besök, och då tyckte Ärtan att lejonet hade gjort sitt.

Så... får man inte hoppa på gästerna, då kan man gå och käka upp ett lejon istället.

Och... då vi kör med strikt hundägaransvar här hemma (när det gäller barnens grejer i alla fall) så får jag snällt åka ock införskaffa ett nytt

lejon till Leia.

Trevlig helg!   

Av Tina - 3 juni 2010 23:45

Nu räcker det inte att kolla fästingar på hundarna här vi varit ute.

Eftersom ingen vill klippa gräset där vi gillar att promenera, så är det nu jättehögt, och det fröar som bara den - hela hundarna är fulla med gräsfrön, och en del hamnar i deras ögon - inte bra...

Blev inspirerad av Garpenborgarna så fixade jag lite glass åt hundarna idag. Jag hade inga vildsvin hemma, så jag snickrade ihop ett eget enkelt hundglassrecept. I helgen ska hundarna få smaka sin glass - ska bli kul att se om det gillar den.

På kvällen var det picnic och fest på dagis.
Glada nöjda, lite trötta och helt underbara tjejer! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards