tinric

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

En liiiten hund

Av Tina - 15 juli 2010 22:42

Idag har vi varit hundvakt åt Buster - en liten herre på 7 månader av en ras jag är lite nyfiken på - Prazsky Krysarik - eller PK som de kallas.

Vilket toppentillfälle att känna efter om det kan vara en ras för oss lite längre fram i tiden.

Jag har bara sett tan-tecknade PK's tidigare, men Buster är röd - i

samma mörka nyans som Ärtan - fint!

Han blev helt kär i Ärtan, och de hade jättekul!

Först blev det springlekar för att lära känna varandra lite, och efter en kort tid, gick de över till lite mysbrottning, men visst låg han still en del också, även om det inte var överdrivet mycket   

Är man en nyfiken kille på ett nytt ställe så finns med mycket att titta

på, och framförallt var vi ju hela fem stycken i huset som han måste

hålla reda på.

Barnen var lite läbbiga i början tyckte Buster, men efter kanske två timmar eller så, så tyckte han att dom var helt okej.

Plättar till lunch för tvåbeningarna!

Hela var han rätt så nyfiken på, men hon lyfte lite på läppen och berättade att hon inte var lika nyfiken på honom, och då gick han

därifrån - skönt med hundar som pratar bra med varandra tycker jag.

Nästa vecka kommer Buster tillbaka - trevligt!

Idag hittade jag är läbbig bulle på Helas hals - jag var tvungen att klippa bort lite hår för att se vad det var - och inte var det vackert precis - någon har bitit henne rejält - undrar vem... Tvättade lite bara och

hoppas det ser bättre ut i morgon.

 
 
Mia

Mia

16 juli 2010 00:21

Åhh... Vilka underbara bilder & vilken härlig blogg jag hittat. Hit återkommer jag gärna igen. :)

http://blogg.miawiborg.se

 
Ingen bild

Elin Lilja

16 juli 2010 10:12

Nämen inte ska ni svika våra underbara staffar;)
Jag har också en kompis med en PK, Nosa tycker han är liten och onödig haha han skäller som en tok på Nosa och för henne finns han inte ens... De har börjar med lite aktiveringsagility med oss och han är jättehäftig och träningsvillig...

Helt fantastiskt underbara kort du tagit!!

Stor kram från oss!

 
Tina

Tina

16 juli 2010 14:15

Haha, neeej då Elin, inte blir vi utan staffe, det har jag svårt att se. Men en till hund - en liten, skulle vara kul känner jag.

Åhååå Mia - snacka om fina bilder! Din blogg är ju helt fantastisk!

Kram på er!

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

Maria

20 juli 2010 15:11

dom matchar varandra fint i alla fall utseendemässigt :-) Kanske därför Hela inte är så förtjust, hon vill ha en svart liten sak med vita tecken istället
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards