tinric

Alla inlägg under juli 2010

Av Tina - 22 juli 2010 22:45

Idag hände det verkligen ingentig speciellt alls - Jo föresten - ingen sol

i sikte, och det känns rätt så spektakulärt faktiskt!

Ärtan började löpa igår, och så fort trosorna åker på - tycker hon livet

är skit.

Av Tina - 21 juli 2010 22:30

Dags att blogga ikapp en del...

Jag har gnällt lite över att min kamera är tung och klumpig att ta med överallt, och för stor för att få plats i handväskan. Dessutom skulle det

ju vara superkul om man kunde filma lite ibland också.


Så... idag fick jag en jättefin present av min prins   

Nu ska vi lära känna varandra lite, jag och "lill-kameran" och förhoppningsvis kommer jag att kunna ta massor av fina bilder, och en

och annan film kanske det kan bli här i framtiden.

Av Tina - 21 juli 2010 01:15

Lite stillsammare lekar idag - fast inte om Buster hade fått bestämma förstås...

Av Tina - 19 juli 2010 01:00

Vi passade Buster idag igen.

Han kommer väldigt bra överens med vår familj, fast favoriten är Ärtan. Han går inte många meter ifrån henne om han inte måste.

Och Ärtan verkar helnöjd med det.

Om de fick så skulle de nog leka hela dagen, och de leker superbra ihop.

Hela tycker han är lite närgången ibland, men skam den som ger sig, han gör lite lekinviter ibland, men hon vänder bara på huvudet och säger nej tack.

Men du då - du vill väl leka lite?!

Bästa lekstället är i skuggan under studsmattan!

Här kommer massora av bilder på deras bus -  jag tycker det är så himla kul att se hur de pratar med varandra!

När Buster gått hem käkade vi sill - himla gott!

Av Tina - 18 juli 2010 00:45

Barnen har sovit på landet, och idag hämtade vi dem där.

Varmt och blåsigt, till och med lite vågor.

Av Tina - 17 juli 2010 00:45

Efter en promenad i värmen är det skönt att svalka av sig lite.

Hela gör på ditt sätt, och Ärtan testade hellre en annan variant.

Av Tina - 15 juli 2010 22:42

Idag har vi varit hundvakt åt Buster - en liten herre på 7 månader av en ras jag är lite nyfiken på - Prazsky Krysarik - eller PK som de kallas.

Vilket toppentillfälle att känna efter om det kan vara en ras för oss lite längre fram i tiden.

Jag har bara sett tan-tecknade PK's tidigare, men Buster är röd - i

samma mörka nyans som Ärtan - fint!

Han blev helt kär i Ärtan, och de hade jättekul!

Först blev det springlekar för att lära känna varandra lite, och efter en kort tid, gick de över till lite mysbrottning, men visst låg han still en del också, även om det inte var överdrivet mycket   

Är man en nyfiken kille på ett nytt ställe så finns med mycket att titta

på, och framförallt var vi ju hela fem stycken i huset som han måste

hålla reda på.

Barnen var lite läbbiga i början tyckte Buster, men efter kanske två timmar eller så, så tyckte han att dom var helt okej.

Plättar till lunch för tvåbeningarna!

Hela var han rätt så nyfiken på, men hon lyfte lite på läppen och berättade att hon inte var lika nyfiken på honom, och då gick han

därifrån - skönt med hundar som pratar bra med varandra tycker jag.

Nästa vecka kommer Buster tillbaka - trevligt!

Idag hittade jag är läbbig bulle på Helas hals - jag var tvungen att klippa bort lite hår för att se vad det var - och inte var det vackert precis - någon har bitit henne rejält - undrar vem... Tvättade lite bara och

hoppas det ser bättre ut i morgon.

Av Tina - 13 juli 2010 23:10

Soligt och varmt idag igen.

Vi har varit på stranden ett tag under dagen, men också hunnit med att plocka blåbär.

Hundarna har svalkat av sig i poolen - Hela gjorde det helt på eget bevåg, och Ärtan ställde jag helt enkelt ner i poolen. Den här gången

tror jag hon tyckte det var rätt okej faktiskt.

Massor av kallt bubbelvatten åt folket
Leia gillar att göra saftdrinkar av alla de slag

 Och så blev det en liten kvällspromis med hundar som bara letade

skugga hela tiden.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards