tinric

Alla inlägg under juli 2010

Av Tina - 12 juli 2010 23:45

Det här är Julias ljus...

Idag är det sorgligt, sorgligare än på länge...

Prinsessan Julia är borta - för alltid - och det är fanimej inte rättvist!

Vem har bestämt att alla måste dö någon gång - Ta hit den jäkeln, för nu vill jag slåss!

Fullständigt maktlös är jag, och det enda jag kan göra, är att tända ett ljus för Julia, och skicka varma tankar till hennes matte Marianne, denna förskräckligt sorgliga dag.

Jag tänker på dig och minns tyvärr allt för väl, hur fruktansvärt det känns. 

Av Tina - 9 juli 2010 17:45

Vi är kvar på landet och myser idag också.

Av Tina - 8 juli 2010 17:30

Idag åkte vi till landet och stannade kvar några dagar.

Ombyggnad av huset pågår för fullt, men det gjorde oss ingenting.

Det finns blåbär på tomten - inte jättemycket, men det räcker till Leia

Nere vid bryggan hade vi lite tur, och just idag var det inte några andra i närheten, så hundarna kunde få fara runt lite som de ville.

Ärtan gillar inte att bada, så hon lekte på land istället.

Hela vågade inte hoppa i, men plaskade lite i strandkanten och tyckte bryggan var ett bra ställe att vara på (Ärtan ville inte ens gå ut på den)

Lerinpackning pågår
Wega hade inte några solglasögon, men då funkade simglasögonen lika bra

Av Tina - 7 juli 2010 17:30

Idag provade vi ett lite nytt sätt att belöna hundarna på - först var de lite undrande, men efter några små smakprov var de med på att göra en hel massa trix. Baconost i tub - rekommenderas varmt!

Bad

Av Tina - 5 juli 2010 17:30

Idag var det soligt och varmt. Leia åkte hem till en kompis, hundarna

ville bara sova efter morgonpromenaden, så jag och Wega gick till närmaste lekpark med plaskdam.

Av Tina - 4 juli 2010 01:05

Fick mail från Myrans matte Elin idag.

Myran är ju 5 månader nu och har varit med på sin första utställning.

Självklart skötte hon sig exemplariskt   

Tack Elin för uppdatering om Myran, och fina bilder!

Av Tina - 3 juli 2010 00:45

Även om vi har haft lördag hela veckan, jag och tjejerna, så har inte Fredric haft det.

Men idag är det lördag på riktigt, och det är härligt!

Vi åt jordgubbar.

Ärtan åt på en boll

Av Tina - 2 juli 2010 00:30

Idag ville tjejerna ha picnic. Alla skulle vara med - hundarna också.

Och vi skulle ju bada efter att vi ätit lite, så det blev till att picnica i trädgården, under parasollet, och sedan bad i vår lilla pool. Leia - vår värsta fixartjej, hon fixade mackor till sig och Wega, och jag fick sallad. När vi ätit upp fick vi saft och kakor - Härliga unge!

Hela sov i skuggen bredvid marsvinen (som var ute idag också) men Ärtan, hon satt bredvid mig och undrade om inte hon skulle få smaka lite.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards