tinric

Alla inlägg under oktober 2010

Av Tina - 8 oktober 2010 21:30

I onsdags blev världens finaste Myra åtta månader - otroligt vad fort tiden går. Jättefin och en rejäl tjej - precis som sin mamma.

Kolla in vilka fina bilder matte Elina Lilja har tagit - och låtit mej sno...

Av Tina - 8 oktober 2010 21:00

Idag har jag haft en riktig skitdag!

Visst har det funnits en och annan solglimt där, men va faan!!!

Det började redan igår...

Hej! 

Nej, idag har vi ingen drop-in på förmiddagen,  kom tillbaka kl 13.00, då kan ni få en tid.

Då åkte vi iväg på hundpromenad och sen handlade vi några glada blommor på vägen hem.

Hej!

Nej! tiderna är slut och vill du ha hostmedicin måste du prata med en läkare - kom tillbaka i morgon så kan du få en tid.

Hej!

Nej! tiderna är slut på förmiddagen, men kom tillbaka kl 13.00, då finns det tid för dig...

Bara att åka hem igen då... behöver jag säga att både jag och Wega-hostlund är rejält trötta och gråtnödiga vid det här laget...

Hej!

Ja men nu kan du få en tid, kom tillbaka kl 14.30 så får ni träffa en läkare. Ja men självklart - för ingen som är sjuk mår väl bättre av att vila?! Nej, att åka fram och tillbaka till vårdcentralen med sjuka barn - det är det roligaste som finns    suck...

Jaja, hundarna behövde komma ut en stund, så medan vi väntade på att klockan skulle gå, så tog vi en promenad ihop.

Men Hej!

Det här stället känner jag igen - har vi varit här förut?!?!!?!?

Hej!

jahaaaa - behöver ni både astmamedicin OCH hostmedicin?!

Jaa, men då skriver jag ut det åt er. - OTROLIGT!!!

Man kan ju tro att det är någonting helt annat jag har i påsen, än en sketen flaska hostmedicin, och lite astmaspray - så som vi har fått

jobba för den.

Helt galet, jaa, det är precis så som jag brukar säga - man måste vara jäkligt frisk, om man ska vara sjuk...

Sen gick vi till Seven Eleven och köpte med oss lite tröst, åkte hem och fikade lite.

Hundarna fick äntligen sina presenter från Maria - Varsit gott märgben - hääärligt! Tusen Tack!

Sen skördade jag lite i "landet"
Klart Marsvinen också ska ha lite fredagsmys - själv tar jag ett glas vin och lägger mig på soffan!

Av Tina - 7 oktober 2010 22:32

Införskaffande av hostmedicin stod överst på agendan idag.

Två gånger fick vi åka till vårdcentralen.

Först fick vi veta att drop-in-tiderna var inställda på förmiddagen. När vi kom tillbaka senare, ja, då var alla tider som funnits slut, och vi fick åka hem igen, utan medicin - suck...


Vi tröstade oss med lite Rallylydnad i snålblåsten, det gillade nästan hela familjen. Sen kom Diana och levererade grejer jag beställt från Barky Hundshop, och plötsligt var den här dagen mycket gladare igen   .

Jo, det är sant - Jag gillar färg!

Av Tina - 6 oktober 2010 21:36

Barnen hostar så det skär i öronen.

Jag och Leia har provat på lite Rapport med Ärtan -hon är jätteduktig och vet precis vad "marsch" betyder, och till vem hon ska springa - skitkul, och mycket praktiskt när man har barn som inte orkar gå så mycket, och hundar som vill springa. Idag var första gången på en vecka, som Ärtan har fått  vara lös - såren läker fint - vilken lycka!

Efter hundpromis, skoinköp, ett alldeles för dyrt - men glatt - besök i leksaksaffären och en lunch på Mc Donalds - drog vi hem och vilade lite. Vilade gjorde marsvinen också, i varsit litet hus, i vanlig ordning.

Igår var jag och Fredric på Grand Hotell på skaldjursbuffé.

Vi har en vän, som bjudit med oss på detta under flera år, och den här gången var vi tio stycken i sällskapet!

Jättekul, jättegott och jättetrevligt - fantastiskt helt enkelt!

Tusen Tusen Tack Rille!!!

Medan jag och Fredric var på galej, så var min mamma hemma hos oss och passade barn och hundar - Tusen Tack Mamma!

Av Tina - 4 oktober 2010 00:45

Barnen hostar och är hemma och vilar idag. eller... vilar och vilar, jag

hade massor av grejer på programmet, så de fick snällt hänga med.

Skåpen var tomma och så behövdes ett besök i djuraffären, så vi handlade en himla massa grejer.

Ärtan hittar snabbt den intressanta påsen.

Handlade strö till marsvinen och städade hos dem

Till SBK Stockholmsavdelningen - där startade jag en valpkurs i dag.

Passade också på att sätta upp lite reklam för Ullas Hunddagis.

Av Tina - 3 oktober 2010 00:30

I går - mitt bland alla överraskningar, åkte jag över en sväng till Maria.

Ärtan provade ett snyggt täcke, jag gosade med valpar och fikade i trevligt sällskap. Ärtan och Hela fick varsina märgben i present - men sen när jag kom hem med dem så kom jag på att de inte kunde få den presenten ännu... Båda hundarna blir knallhårda i magen av ben, och det kanske inte är speciellt snällt mot Ärtan just nu, så den presenten får de öppna om några dagar...

Idag åkte jag till Maria igen, för att lämna lite urvuxna vinterkläder som kanske kunde passa K. Då fick Ärtan en present till - kolla in!!!

Har jag världens gulligaste uppfödare - jaa, det har jag verkligen!

Efter provning av jättefint hundtäcke var det mellisdax.
Sen öppnade systugan - hade lite pyssel som blivit liggande ett tag.
Just det ja - Leia plockade ut en tand som suttit lös ett tag också.
 

Av Tina - 2 oktober 2010 00:15

Först blev jag överraskad av att min fot "bara" behövde ett ordentligt bandage, och inga kryckor, när jag hade min valpkurs på förmiddagen.

Sen blev jag överraskad av min prins, som hade köpt en hel bunt fina

rosor till mig.

Sen blev jag överraskad när min lilla lillebror Håkan dök upp.

Med sig hade han en hel kasse RENSADE kantareller!

Sen stannade han på middag - kul.

Vilken härlig dag det här blev!

Av Tina - 1 oktober 2010 23:03

”Det kan inte alltid vara medvind”

En gång för lääänge sedan sa min – annars väldigt positiva mamma - så till mig, och jag gillar INTE det uttrycket! Men idag fick jag plötsligt kraftig motvind!

Lämnade barnen på dagis/skolan, promenad med hundarna – pigga och glada, åkte och jobbade lite på dagis, hem och kissade hundar, hämtade på dagis, hämtade i skolan – PANG! 

Helt utan förvarning stukade jag foten så ända in i h-vete – ont ända upp till knäleden.

Fick spänna skinnet ordentligt för att inte sitta och storböla i bilen på vägen hem, och det var med nöd och näppe (vad f-n är näppe föresten) som jag klarade att gasa och bromsa på väg hem.


Väl hemma satte jag på en film till barnen och la mej i soffan – det går  säkert över snart – och så vilade jag lite, med Ärtan på magen så klart   

Efter ett tag vågade jag kika på vristen, och oj… svullen är bara förnamnet…

Efter en och en halv timme ringde jag till Frida  - vi skulle äta mys-middag med i kväll, och sedan gå på en hett efterlängtad fest ihop.

”Jag måste lämna walk over – because I can’t walk”.

Frida sa åt mig att vila lite till och höra av mig igen – okej, på med kylbandage och mera vila, men det blev sämre...

Det dunkade, sved och värkte i foten så jag höll på att bli tokig!

Efter ännu ett tag så fick jag helt enkelt inse att middag och fest, det fick någon annan gå på, jag fick snällt behålla min plats på soffan…


Hur orättvist kan det vara – som jag har längtat till den här festen, och vad mysigt med en middag med Frida innan, men det var bara att glömma – jag stannar hemma, smörjer vristen med Voltaren, käkar lite voltarentabletter, och rör mig så lite det går, och hoppas på ett mirakel till i morgon bitti...

I morgon kl 10 har jag valpkurs – jag får hämta kryckorna i friggan och tejpa foten hårt, så klarar jag nog kursen. Som tur är har jag inte någonting annat viktigt på tapeten förr än på måndag kväll, och då är foten förhoppningsvis lite gladare.


Grymt besviken är jag i alla fall, men… det kan tydligen inte alltid vara medvind…

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards