tinric

Alla inlägg under januari 2011

Av Tina - 23 januari 2011 22:32

Idag har varit en ovanlig, men bra dag, i alla fall för mej.

Hängigheten från i går är borta, Leia är fortfarande frisk, Wega och Fredric är inte friska, men lite piggare i alla fall.

Lååång sovmorgon. Brunch med hela familjen och sedan gick vi ut i trädgården och busade med hundarna tills de tröttnade och ville gå in.

de sprang i tunneln, bowlade, jagades, hade dragkamp och letade efter grejer som Leia gömde i snön - behöver jag säga att de var rätt trötta sen...

Efter en lite vila och en fika, så gick jag och Leia till parken och åkte skridskor ett tag - kul!

Av Tina - 22 januari 2011 22:15

Idag är det ännu mer sjukstuga än vanligt hemma hos oss...

Wega och Fredric har feber och ont i kroppen. Jag känner mej hängig och åker väl på samma skit snart. Leia är pigg som en mört, men ville inte hänga med ut på promenad, och Hela - hon kom och tittade på mig i hallen, när jag klädde på Ärtan, sen vände hon om, hoppade upp i soffan hos Fredric och blängde på mig.

Alltså var det bara jag och Ärtan som gick ut och rörde på oss idag.

Det händer inte ofta, och vi hade en jättekul på egen hand  

Av Tina - 20 januari 2011 22:15

Wega har jättehög feber och sover mest hela tiden, Leia tyckte det var trist, och tyckte det var läge att pigga upp lite med lite utklädning.

Av Tina - 19 januari 2011 11:44

Jag tror nästan inte det är sant!

Både jag och Ärtan gillar solen, och idag tittar den ju fram ordentligt!

Fantastiskt!

Av Tina - 18 januari 2011 11:30

Idag fyller Wega 5 år!

Sång och frukost på sängen, sen dagis och så kalas för släkten!

Världens finaste tårta var beställd dagen till ära, och hela familjen ville bara sitta och titta på den hela tiden    - inte bara superfin, utan dessutom jättegod - TACK CAMILLA!

Av Tina - 17 januari 2011 10:20

Vaknade upp till det värsta tänkbara väder som finns...

Blött överallt och superhalt!

Vart tar man vägen då, med en hund som är så rädd att halka, att hon bara vägrar att gå när hon känner att det är halt, med en matte som har ett trasigt knä och som egentligen också skulle behöva vägra gå där det är halt hon med, och en röd liten galning som inte vill ha vägsalt på tassarna, och som i övrigt inte verkar ha någon som helst självbevarelsedrift när det gäller rörelseapparaten... nä, Idag blir det klickerträning flera gånger om, och sen skulle jag så jättegärna vilja ha lite tid att pyssla - bara göra någonting helt onödigt, men fint - men... idag ska jag bokföra - jättekul. eller?

Av Tina - 16 januari 2011 10:00

Idag skulle vi ha åkt skridskor och sedan fikat med mormor och morfar, men... då kom Gumman Tö och Ragge Regn, på besök och sabbade isen, så vi strök skridskorna, och gick direkt på fikat - efter en stunds bus med hundarna ute i blötan förstås.

Av Tina - 15 januari 2011 10:00

Lördag och bio var det sagt!

Först ut i snön med hundarna, sen drog  i till stan, köpte popcorn, läsk och varsin biobiljett - Fredric är på Kanarieöarna med sitt jobb, och vi hade tjejmys på hög nivå!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards