tinric

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Tina - 25 mars 2011 12:19

Jaha, här springer jag tydligen omkring med en pickadoll, eller två?!


För ett tag sedan var jag på idébytardag på SBK Vällingby.

Innan vi samlades tog jag en promenad med Ärtan i omgivningarna, där det fullkomligt vimlar av hundar med vidhängande hussar och mattar.


På väg tillbaka, precis vid parkeringen vid klubben står det fyra personer i 65-års åldern och pratar.

Tre hundar har de med sig – hundmänniskor alltså.

Jag och Ärtan kommer gående mot dem och svänger upp på parkeringen och går förbi gänget (med god marginal)

Ärtan bryr sig inte om klungan av hundar och människor och tittar inte

ens dit, och det gör inte jag heller.


Då säger plötsligt en av männen i gruppen högt och tittar på mig

”oj då, där kommer en sån DÄR hund, då ska vi hålla oss undan” och sen halar han in sin labrador i kopplet – som självklart reagerer med att sträcka upp sig och blänga på oss.


”Jasså, tycker du hon ser farlig ut?!” säger jag med ett leende och går vidare dit jag ska.


”Nej, inte DEN DÄR” säger mannen då, ”Men de är ju som ett oladdat vapen DE DÄR”


Vad svarar man på det?!

God morgon på dej med, eller???


En del människor är allt bra konstiga...

Min vän Nina - som för många år sedan hade en Dalmatiner – hon sa, efter att hennes hund gått bort:

"Det är jättetråkigt att inte ha hund längre, men en sak är faktiskt jätteskön – Jag slipper en massa konstiga möten med knäppa människor."


Inte ett tillräckligt gott skäl, till att inte ha hund tycker jag, men visst

har hon rätt…

Av Tina - 25 mars 2011 10:17

Det såg så varmt och skönt ut, när jag tittade ut genom fönstret i morse, så jag tänkte faktiskt hoppa över mössa och vantar, men vilken jättetur att jag inte gjorde det - Det blåser iiiiskallt här där jag bor!

Hela helgen ska jag vara på föreläsning med Bob Bailey mfl.

Tänkte att jag skulle lära mig att bli en bättre lärare helt enkelt - ska bli jättekul!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards