tinric

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Mycket ska man höra...

Av Tina - 25 mars 2011 12:19

Jaha, här springer jag tydligen omkring med en pickadoll, eller två?!


För ett tag sedan var jag på idébytardag på SBK Vällingby.

Innan vi samlades tog jag en promenad med Ärtan i omgivningarna, där det fullkomligt vimlar av hundar med vidhängande hussar och mattar.


På väg tillbaka, precis vid parkeringen vid klubben står det fyra personer i 65-års åldern och pratar.

Tre hundar har de med sig – hundmänniskor alltså.

Jag och Ärtan kommer gående mot dem och svänger upp på parkeringen och går förbi gänget (med god marginal)

Ärtan bryr sig inte om klungan av hundar och människor och tittar inte

ens dit, och det gör inte jag heller.


Då säger plötsligt en av männen i gruppen högt och tittar på mig

”oj då, där kommer en sån DÄR hund, då ska vi hålla oss undan” och sen halar han in sin labrador i kopplet – som självklart reagerer med att sträcka upp sig och blänga på oss.


”Jasså, tycker du hon ser farlig ut?!” säger jag med ett leende och går vidare dit jag ska.


”Nej, inte DEN DÄR” säger mannen då, ”Men de är ju som ett oladdat vapen DE DÄR”


Vad svarar man på det?!

God morgon på dej med, eller???


En del människor är allt bra konstiga...

Min vän Nina - som för många år sedan hade en Dalmatiner – hon sa, efter att hennes hund gått bort:

"Det är jättetråkigt att inte ha hund längre, men en sak är faktiskt jätteskön – Jag slipper en massa konstiga möten med knäppa människor."


Inte ett tillräckligt gott skäl, till att inte ha hund tycker jag, men visst

har hon rätt…

 
 
Ingen bild

MillemNova

28 mars 2011 09:54

Hon har rätt Nina.
Fattar inte varför vissa ska ha rätt att kommentera andra människors liv bara så där? -Jävla gubbe!
Min dotter är lite kul. Du vet 20 år och odödlig...
Hon fick en kommentar av en karl på det viset.
Svarade: Du är alldeles för gammal för att vara så där pinsam!!
Jag skrattade högt, mycket och läääääääänge då! Kram

Tina

28 mars 2011 13:22

Underbar kommentar!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är precis så jag säger nästa gång en liknande grej händer - för det kommer det säkert att göra...

 
Marianne

Marianne

28 mars 2011 21:33

Oj oj oj, en hel del liknande kommentarer har man ju tyvärr fått höra genom åren...
Kommer att tänka på en lite "lustig" episod för en del år sen nu: Min kompis och jag var ute på koppelpromenad med hennes varghund, min Nicolaij och Tina och en liten Julia. Skulle gå förbi en gård där gårdshundarna, två labradorer, inte gärna höll sig på gården utan helst av allt höll sig på den allmänna vägen och sprang fram till alla som ville ta sig förbi. Vi tyckte att det kändes lite onödigt att tvingas mötas med alla hundarna på det sättet, så jag gick upp till kvinnan som satt och solade på gårdsplanen och bad henne hålla hundarna hos sig under tiden vi gick förbi. Aj aj, det skulle jag aldrig bett om - den föreläsningen jag fick, om att hennes hundar minsann bodde där och tänkte vi trava förbi deras gård fick vi minsann vänja oss vid dem, precis som alla andra gjort... Sen råkade hon slänga ett öga mot min kompis som stod en bit bort med de fyra hundarna - inte reagerade hon på 50-kilos riesenhanen, 40-kilos riesentiken eller varghunden på 70 kg inte... Nej, "Är det en pitbull!!!!" SKREK hon när hon såg lilla Julia som då förmodligen inte vägde mer än kanske 9-10 kg - och samlade snabbt som ögat ihop sina hundar..... Ibland är det praktiskt att ha en "pickadoll" i snöret, om än tragiskt hur helt galet folk tänker!

http://winniehurst.bloggagratis.se

Tina

28 mars 2011 21:51

Nu fick jag en fantastikt rolig idé till en bok!!!
Ska vi?

 
Marianne

Marianne

29 mars 2011 00:25

Hahaha, tell me more!

http://winniehurst.bloggagratis.se

Tina

29 mars 2011 07:59

Jag skickar ett mail!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards