tinric

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Vi tränar

Av Tina - 29 mars 2011 13:50

Träning på klubben i Kista. Åkte dit "bakvägen" och då behövde jag i alla fall inte sitta i några köer.

Först tog vi en promis i omgivningarna - springa, springa, springa, och så tvärstopp, för att nosa på någonting superspännande - Hela är precis som vanligt igen alltså    och Ärtan - hon fräser runt och rullar sig i farten i geggan förstås.

Sen gick vi till Agilityplanen och började träna.

Hela fick mysträna lite, vi busade nog mest, men tränade jättemycket på stanna, för det tycker inte Hela alltid är så viktigt att bry sig om...

Eftersom jag inte har någon erfarenhet av att träna Agility, så är det extra kul att försöka klura ut hur jag ska träna för att få Ärtan att göra som jag vill.

Jag tänkte att detta kanske skulle kunna funka - och det gjorde det! 

På bordet gick det rätt snabbt att få Ärtan att fatta att hon bara skulle vrida huvudet och inte hela kroppen, så efter några få gånger - ner på marken och kör samma sak. 

Sen tränade i med rörelse framåt, och det funkade det med, men det försökte jag inte ens fota...

Det Ärtan gillar mest av det vi har tränat hittills, är att få "mål-signalen" - vår signal är "GÅ!" och då drar hon iväg rakt fram, så skiten skvätter - Lycka! 

Vi skulle ha tränat med Sofia, men hon försov sig   

Istället träffade jag Frida - jättelänge sedan - med två valpköpare, som skulle träna lydnad och lägga spår, fast först kom de och sa hej!

Både Ärtan och Hela tyckte det var fantastiskt! Tre människor som var så glada och som ju bara måste ha kommit dit för att hälsa på just dem -Jättekul! 

Åsså började det snöa igen    

 
 
Ingen bild

maria

29 mars 2011 15:18

underbara bilder som vanligt! och träning på klubben fan vad mysigt och vad duktig du är, som vanligt det oxå :-) KRAM

Tina

29 mars 2011 15:55

Tack du!
Det var/är jättehärligt!
Jag tränar bäst när jag har läxor - kanske alltid skulle gå på kurs... eller kanske skulle börja tävla lite så att jag har en deadline att träna mot... eller inte...

 
Mia

Mia

29 mars 2011 22:01

Så skönt att läsa att Hela är sig själv igen! Är själv sugen på att testa det här med Agility med vår hane. Frågan är bara vara man ska börja. :P

http://blogg.miawiborg.se

Tina

30 mars 2011 10:23

Hej!
Ja det är jätteskönt med Hela.
Agilityn - jättekul. Antingen gör du som jag, och hittar en person som du vill gå kurs för och frågar om h*n inte tycker det är dags att ha en nybörjarkurs :0)
Eller så kollar du med närmaste brukshundklubb när de har nästa nybörjarkurs.
Fast du kanske ska vänta tills du är lite mindre framtung :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards