tinric

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Agilitykursen

Av Tina - 4 april 2011 23:15

Vi är ett härligt gäng som går kursen, nästan alla deltagare känner varandra mer eller mindre sedan tidigare - vilket gör det extra kul tror jag.

Dessutom är vår fröken - Mija - kanonbra - och min fina Ärtan, hon är superduktig - hon fattar snabbt, är jättepositiv, vill testa allt, är helt orädd och är precis lagom uppspelt men behåller ändå ett skönt lugn

 - f**n vilken bra hund jag har!!!

Idag tränade vi på blind- och bakombyten med hinder, acceleration och broms. Svårast är just nu, att jag ska komma ihåg och få in naturligt, de "nya" orden jag vill använda vid olika situationer. Jag blandar lätt ihop dem, eller så "låter" jag bara - inte så där jättesmart kanske...

Vi tränade också på att gå hela slalomet, vilket Ärtan var myyycket duktigare på än vad jag trodde- kul! 

Sen tränade vi kontaktfält - det har ju jag inte tränat förut, men Ärtan gillar ju att "hoppa upp" på allt möjligt, så det var inga problem alls - än så länge har vi bara tränat några få gånger på en planka - vi måste fixa en egen planka - det har jag bollat över till Fredric. 

Sen tränade vi på tunneln. Först bara rak, sen som ett U och sen som ett S. Ärtan gillar tunneln och tvekade inte - hur den än såg ut.

Helenes tokiga hund blir vild av lycka när han närmar sig tunneln, och när vi testade en S-tunnel, då provade han den fram och tillbaka några gånger    - de har fått tunnelförbud av Mija resten av kursen...

Det fick alla som redan var, eller som höll på att bli "tunnelidioter".

Undrar om vi kvalade in där?! 

- Jag vet faktiskt inte, men jag tror inte det...

 
 
Mia

Mia

7 april 2011 00:35

Vilket härligt rosa koppel Ärtan har!

http://blogg.miawiborg.se

Tina

7 april 2011 10:14

Ja, det där kopplet blir man glad av.
Rogz heter märket.

 
Ingen bild

Jessica (Milo)

7 april 2011 09:39

Oh, vad roligt ni verkar ha! Är så himla sugen på att anmäla mig och Milo till en kurs, tror han skulle tycka det vore super kul. Det gäller bara att hitta en "belönings sak" som är lagom rolig, han blir ju gärna överspelt av de flesta leksakerna ;)

Tina

7 april 2011 10:20

Det är verkligen jättejättekul!
Jag tror inte det gör någonting att han blir överspelt, han blir säkert det några gånger och sen, skärper han till sig och koncentrerar sig - det tror jag i alla fall, det är jättebra om dom bara ääälskar en leksak man kan kasta och kampa med - det blir lättare att träna då - kör på bara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards