tinric

Alla inlägg under april 2011

Av Tina - 19 april 2011 00:15

Alla mina tjejer och jag åkte till mormor och morfar på landet, där fanns också kusinerna!  

Av Tina - 18 april 2011 22:30

Barnen har påsklov, så vi tog en promenad ihop. Vi gick i skogen som har en stoooor pöl med smältvatten kvar. 

Kollakolla! inte långt tills det kommer en hel massa blommor på den här!

Krampaus 

På kvällen var det dags för näst sista gången på Agilitykursen.

Jag vill inte att det bara ska vara en gång kvar!!!

Det är så jättekul, och både jag och Ärtan lär oss massor!

Den här gången var dessutom Ärtan extra härlig - hon blev utnämnd (av vår instruktör Mija) till "kvällens höjdpunkt" efter att ha tänkt så det knakade, för att komma på vad det var jag ville hon skulle göra - att hon inte bara tänkte, utan sedan faktiskt gjorde, och gjorde rätt också, det var extra coolt!

Synd bara att jag inte fick se hela grejen själv, då jag mestadels stod med ryggen mot henne.  

Av Tina - 16 april 2011 22:15

En helt ledig lördag utan någontong inbokat - det är inte vanligt!

Vi tog hela familjen och drog till min kusin som nyss flyttat till hus.

Det var fler som ville hälsa på i nya huset. Jobbarkompisen Johan har målat en häftig tavla som passar perfekt i poolhuset! 
På vägen hem, stannade vi hos min faster, fikade lite och hälsade på valpen Frasse. 
Hemma igen, då blev det bakning! Jättegoda, men... inte ett enda dugg lika de kakor som fanns på bild på receptet. 
 
Hundarna fick inga kakor, de fick gå ut i trädgården med varsit hjortben - tror de tyckte det var rätt okej faktiskt...

Av Tina - 15 april 2011 22:00

Soligt och fint! Jag och Ärtan tog en promenad med Branco, hans matte och lillhusse. Hela ville vara hemma.
Hundar och människor överallt! Vi gick och släppte hundarna i en rastgård där ingen annan var, fast Branco var inte så leksugen. 

Den här hunden är mycket av allt - utom kanske aktiv....

Han är mycket söt, mycket stor, mycket skrynklig och mycket slemmig    

Tror du att någon brydde sej??? Ja, kanske någon, men några andra gjorde det inte, och satte sina barnbarn mitt i planteringen, fotade och flinade glatt emot oss...

Av Tina - 14 april 2011 21:30

Dibbes matte behövde åka ut på stan en sväng. Då fick en liten svart buse leka med oss. Vi började med en promis i skogen och en massa springande i långlina på en stor äng, sen fortsatte springet och buset hemma på tomten.
Jag vet inte vad det är, men Ärtan verkar ha någonting speciellt. Dibbe är inte den första hanhund som blivit mer eller mindre betagen av henne... Hela märker det hon med. 
 Till slut tröttnar faktiskt Ärtan, och "plattar till" Dibbe lite, och då tar han en liten paus, med betoning på liten, och sen börjar han att klättra på Ärtan igen.
 På söndag flyttar Dibbe tillbaka till sin uppfödare, för att sedan, inom kort,  flytta till en ny familj. Lycka till lilla Dibbe!

Av Tina - 13 april 2011 10:30

En grå morgon i Bromma idag, med regn i luften. Jag är glad ändå, för Hela ville hänga med ut idag, och hon var superglad, och det smittar    

Ärtan for runt som vanligt, men hon tror fortfarande att hon ska ha valpar - inte lika påtagligt som för ett halvår sedan, men ändå... hon är jättetjock och bred! Eller "lite hullig" som en utställningsdomare sa om henne en gång, när jag ställde ut henne straxt efter ett löp...    

Jag vill ju att vi ska åka på utställning snart, men jag törs inte anmäla henne förr än hon är på väg tillbaka till sin vanliga form...

och NEJ! Jag tänker inte svälta henne, den metoden gillar jag inte alls, så... utställning blir det en annan dag helt enkelt, men jag längtar!

Av Tina - 12 april 2011 12:25

Ni har väl inte missat att Rallylydnad blir en officiell sport den 1/7-2011!

Det är snart!!!

Vill du vara med från början, och lära dig och din hund, denna fantastiskt roliga och glada hundsport - anmäl dig via min hemsida.

Välkommen!

Av Tina - 12 april 2011 12:08

Jag och Ärtan tog en egen promenad idag, Hela ville stanna hemma.

Vi hittade ett roligt knyckligt träd att klättra i  - vilken balans hon har min lilla röding!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards