tinric

Alla inlägg under juni 2011

Av Tina - 16 juni 2011 23:58

Lite då och då förväntas man finnas tillgänglig som instruktör på Brukshundklubbens öppna träning på onsdagskvällarna.

I går var det min tur.

Jag förväntade mig inte att det skulle komma en enda människa som ville träna, men hade den här gången förvarnat och bjudit in samtliga i styrelsen och samtliga instruktörer på klubben - för att komma och testa på Rallylydnad (min klubb har inte arrangerat en enda kurs i Rally ännu).

Den 1/7 blir Rallylydnaden en officiell sport och då är det väl ingen dum idé att de som sitter i klubbens styrelse i alla fall har en liten aning om vad det faktist är tänkte jag.


Så... jag tog med mej mina skyltar, ritade en bana och byggde upp den på apellplanen.


Hela och Ärtan fick testa banan med mej tre gånger var, sen var de trötta och fick ligga och vila under träningstimmen och det kom faktiskt fyra personer och testade på Rallyn, en testade bara lite granna, men tre stycken (varav två från styrelsen) gick banan många gånger, hade massor med frågor och när timmen var slut så pratade de om vart de skulle hitta tävlingar att delta i, och när klubben skulle ansöka om att anordna en egen, plus att jag fått ett löfte om att beställa nya aktuella Rallyskyltar till klubben - Jättekul!

Av Tina - 16 juni 2011 23:52

Jag har handlat nya glada bäddar till hundarna, och så har Leia fotat lite. 

Av Tina - 12 juni 2011 17:15

Skulle ha ställt ut Ärtan idag, men... hon har reagerat mot stygnen från kastreringen och fått några knölar i underhuden - de är på väg bort, men är inte riktigt borta än, så hon fick stanna hemma. Jag följde med Mathias och Maria och Diana och 9 hundar ändå. vi åkte straxt innan 7 och kom hem 12 timmar senare (jätteköigt på väg hem och flera hundar skulle hämtas och lämnas) - kul, men helt slut var jag. 

Fotade inte så jättemycket, men några godingar fastnade på bild.


Eva-Lena och hennes fina Majken var där förstås.

Fina Eros var med i vårat gäng.

Efter att Maria visat honom så fick han promenera runt med mej ett tag på utställningen. Hälsa på människor, inte få hälsa på andra hundar och bara vara med på utställning, det är jobbigt när man är liten, så sen sov han gott resten av dagen faktiskt.

När Eros var färdigvisad, var det dags för Irmas utställningsdebut. 
Maria hade fullt upp idag, och det var många Garpenborgare anmälda. Det gick inte superbra för någon egentligen, bäst gick det för Vera, som vann sin klass, men sen blev det inte så mycket roligare än så på den fronten, men vi hade kul ändå i vårt glada gäng. 
Terrierklubben ordnade inofficiell Rallytävling och Josef och Agneta anmälde sej - jätteduktiga var de, och placerade sig på en 4:e plats!!! GRATTIS! 

Av Tina - 11 juni 2011 17:15

Min lilla svarta gillar att bada!

En varm dag, eller direkt efter en promenad, då hoppar hon helt enkelt ner i barnens pool och riktigt njuter.

Ärtan? Nä, hon håller sej lååångt borta.

Av Tina - 11 juni 2011 11:58

Detta har jag snott från Staffeklubbens hemsida, jag tycker det är så himla

bra, så jag hoppas på att kunna sprida det vidare på mitt håll!


Klicka på bilden för att komma till texten om hur du och din Staffe

kan göra en mycket god gärning!!!


Petra Mets är mamma till den fina bilden.





  

Oj!

Av Tina - 10 juni 2011 17:00

Ganska sent, mörkt ute och Hela har tagit sej en liten tur ute i trädgården, plötsligt skäller hon på ett konstigt sätt och jag far upp ur soffan och ut för att kolla varför hon låter så...
Sen jagade jag iväg Herr Padda från vår tomt och hoppas han inte kommer tillbaka - sen övergick jag till att snegla på Hela för att se om hon fått i sig något paddgift - men hon hade visst nöjt sej med att skälla på den - skönt!

Av Tina - 9 juni 2011 22:06

Klibb-varmt och myggigt...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards