tinric

Alla inlägg under augusti 2011

Av Tina - 25 augusti 2011 11:01

Min lilla fina fina är redan 7år!!!

Det trodde jag aldrig skulle inträffa... jag vet, jag säger det varenda år, men

sedan hon var två, har hon haft trasiga knän och med jämna mellanrum

skrämmer hon skiten ur mej, och jag tror att, nu... är det kört...

Snast för bara några dagar sedan när hon plötsligt stannade och lyfte sitt

ena bakben och bara inte ville gå mer - mitt i skogen...


Jag bar henne en bit och tusen tankar for genom huvudet, men efter en liten

bit ville hon ner, och  väl på marken var hon precis som vanligt igen. Phu!


Men 7 år, det kan man inte riktigt se på henne tycker jag.

Visst, hon är lite grå, men det är inte många strån vi snackar om, och när det

vankas trix, konster och annan träning, då blir hon helt vild, och valpig och

trampar nästan ner mej - Jag älskar den här lilla tokan!

Grattis min fina fina 7-åring!

Av Tina - 22 augusti 2011 23:15

Alltså,

vi tränar ju Rallylydnad varenda dag, men det är verkligen sällsynt

att jag bygger en bana med riktiga skyltar och tränar på den, och ännu

mer sällsynt är det att vi tränar ihop med andra... men, nu har jag äntligen

anmält mej och Ärtan till några tävlingar, så nu måste jag träna ordentligt.



Idag skulle jag till klubben för att rapportera lite om Rally på styrelsemötet,

och när jag ändå är på klubben, så kan man ju passa på att träna...

Tidigare på dagen slängde jag ut några rader på Face Book och på staffar.se 

om att jag skulle träna och ville ha sällskap, och vi var 5 människor och

7 hundar (6 staffar) som tränade tillsammans en stund.

Tack till er som kom! - jättekul och guld värt ur träningssynpunk.


  

Av Tina - 21 augusti 2011 23:00

Ärtan var rätt trött idag, men hon sköter sig alltid jättebra på utställning

och bjuder på sej själv. Vädret var fint, domaren var väldigt trevlig, och

duktig och förstås - hade vi trevligt sällskap hela dagen.

Inte bara Ärtan var trött, kameran var också lite trött och orkade inte öppna

"luckan" ordentligt...

 

Så här stod det på kritiklappen idag:

21/8 2011 - Norrköping

Domare: Andreas Schemel

40.5cm

Mature red/white bitch. good overall balance, strong well developed body,

descent head.

Very well balanced foreface, good stop, well set eyes, neat ears,

good reach of ribcage, straight front, firm topline.

Ok in hind angulation, fine coat, moves with purpose.


Excellent, CK en 4:e placering i klassen, och oplacerad i bästa tikklass.

Av Tina - 20 augusti 2011 22:30

 

Vi har varit i Eskilstuna på utställning, jag och Ärtan, ja, och en hel del andra

glada och trevliga Staffar med deras mattar och hussar förstås.

Riktigt skitväder hela dagen.

Det var mer än bara vädret som var skit den här dagen, men det ska jag

skriva mer om i ett annat inlägg.


Så här stod det på Ärtans kritiklapp:

Utställning: 20/8 2011 - Eskilstuna

Domare: Harry Vella (Malta)

42cm

Nice head. Well set ears. Good bite.

Verry Good front, topline and hindquarters.

Would prefer her slightly shorter on legs, never the less, a nice dog.

Moves well


Excellent, men oplacerad i klassen.


Av Tina - 16 augusti 2011 00:35

För ett litet tag sedan kom jag hem - regnblöt och lite frusen, men nöjd och glad, efter att ha gått sista gången på Agilitykursen - nybörjarkurs - hinder - för Mija Jansson.

Jag tyckte inte så själv, men, vi hade visst gjort några framsteg sedan sist, och det är förstås det man vill!


Tusen tack till fröken Mija, för ytterligare en toppenkurs!

Jag tog mej friheten att sno en bild från Mijas hemsida, den funkar som länk till sidan - har du möjlighet att gå en av Mijas kurser, så tycker jag du ska ta den!


 


Av Tina - 15 augusti 2011 15:56

Världens härligaste hund, hon bor hos mej, och hon har fyllt 4!!!

Hur snabbt har inte de åren gått?!

Vi firade med hallonsorbet och hoppas på många många fler härliga år

tillsammans!


   

Av Tina - 15 augusti 2011 13:45

Idag var det så höstigt ute att jag fick lite panik, kände att jag ville försöka

hålla kvar sommaren ett tag till, såvi åkte till blomaffären och köpte massor

av nya växter och några nya krukor och lite annat - logiken i detta???

Ingen aning alls...

Men det kändes helt rätt och det blev jättefint - tur det, för det var

egentligen alldeles för dyrt...







Det var rea i blombutiken och jag blev helt kär i de här supersöta knubbiga

kopparna med lite svajiga fat och en bullig skål - dagens fynd!



Sen regnade det, det spöregnade, så tjejerna och hundarna ville vara inne,

och jag fick fullständig arbetsro ute, - underbart, oj vad jag grävde och klippte

och rensade och fixade. Visst var jag blöt, genomblöt, men det var inte viktigt.


Otroligt nöjd med mej själv ombytt och varm, gick vi till vår nya granne -

"Kinesen" och köpte med oss middag hem - Har du vägarna förbi Bromma

och är sugen på Kinamat, så rekommenderar jag verkligen detta ställe.

fantastisk mat!


 

Av Tina - 15 augusti 2011 13:30



Sen var det förstås provsmakning


Sen fyllde vi Helas vattenskål/pool


Sen rensade jag och klippte och fixade i trädgården

 







Sen fick det vara nog med fixandet, så vi drog ner till badet.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards