tinric

Alla inlägg under augusti 2011

Av Tina - 11 augusti 2011 22:47

Min stora lillebror har sagt till mej att när jag håller på att blogga ikapp -jag vet... jag gör det ganska ofta, det finns ju bara 24 timmar på ett dygn... - så behöver jag faktiskt inte lägga in allting på rätt datum.


Nu håller jag på att bloggar ikapp om hela sommaren, lite i taget, och jag provade hans grej, att inte lägga in allting på det datum när de hände, men... jag vet inte jag.


Det beror ju lite på varför man bloggar liksom.

Jag gillar när var sak har sin plats, för då är det lättare att hitta det man letar efter helt enkelt, så nu har jag testat brollans tips, och nu tänkte jag göra på mitt sätt igen, meeeeen - då hamnar ju de inlägg jag redan skrivit in på "skrivdatumet" före de datum som jag vill lägga in på "händelsedatumet" - så nu måste jag göra någon sorts habrovinkel för att få det att funka tills jag är ikapp... 


I-landsprobelm?! Klart det är, men ibland måste även det här snillet få tänka lite högt.


Sååååå den 30 juli, en lördag,

då tog jag med mig Wega till stallet och Biggen, och så tränade vi på att stanna, gå framåt, svänga (som gammal ridfröken vet jag att det inte heter så på hästspråk, men det är ju vad man gör, eller hur) och, sist men inte minst, att stå i lätt sits, för det är ett måste, om man vill trava med en Shettis.


Wega var helnöjd och talade glatt om för några andra tjejer i stallet att "Nu är jag proffs! Jag har lärt mej allt idag! Nu kan jag rida!"   

Efter ridturen drog vi hem och spelade lite plockepin - otroligt nostalgiskt och väldigt länge sedan, och jättejättesvårt!

Av Tina - 11 augusti 2011 22:29

Kräftor idag igen?!

Jajamensan   

Av Tina - 11 augusti 2011 01:03

Lite trädklättring 

Lite fika 

Lite kultur 

 
 
Lite bad 
 
 
 
 
 
 

 

Lite båtåkning 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lite mys 

 

Av Tina - 10 augusti 2011 21:46

Sommarens första kräftor käkade vi på landet!

Men först - bara måste Leia leka lite med Håkans jätteroliga telefon...

Otroligt smarta servetter! 

Av Tina - 9 augusti 2011 22:49

Av Tina - 9 augusti 2011 21:59

Hela familjen har varit på Grönan.

Leia höll på att tjata ihjäp oss här hemma, så till sist åkte vi, tillsammans med mina lillebröder och tjejernas kusiner.

Vi hade förstås en toppendag, som vi avslutade med grillmiddag hemma hos oss!

Av Tina - 7 augusti 2011 23:49

Under sommaren har vi hunnit med en hel del. Vi har tex. varit Hela familjen på landet med 5-kamp och bad och god mat, kan man ha det bättre?!
Tack för ännu en toppendag på landet! 

Av Tina - 7 augusti 2011 17:50

Idag är inte bara första dagen på rätt så länge, som jag skriver i bloggen, utan också första dagen på ca 1,5 år, som jag och Ärtan varit på utställning ihop. 

Nypremiären gick av stapeln på Vallentuna Flygfält.

Domare: Marja Salminen (Fin)

Kritik:

39.5cm

Stor kraftig tik av utmärkt typ.

Vackert huvud med bra uttryck och öron.

Bra benstomme, vinklar och kropp.

Rör sig mycket flytande.

Att vara kritisk kunde ha aningen kortare nosparti.

Mycket välvisad.

----- 

Excellent med CK.

Placerad som 3:a i klassen, men senare oplacerad i bästa tik.

----- 

Jättekul hade vi, både jag och Ärtan, och nu för tiden får man vara glad för ett Excellent, så att bli placerad känns jättekul - och - jag blir så klart extra glad, när domaren vill ge mej så fint beröm


Extra grattis till Maria och Matthias!

BIM till Yoyo, CERT till Totte och CERT till Babsan - och alla dessa tre heter Garpenborg i förnamn.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards