tinric

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Rallytävling

Av Tina - 24 september 2011 21:45

I dag var det dags för SSBTK's Inofficiella Rallytävling på Värmdö BK.


Dagen bjöd på fint väder, en härlig stämning och många glada och duktiga ekipage.


Jag, som var ansvarig för dagens aktiviteter, tillsammans med Jenny

från staffeklubbens styrelse, var på plats tidigt för att kolla in vart

banan skulle ligga, hur kaffeapparaten funkade, vart tavlan med

startlistan skulle stå, vart ekipagen kunde värma upp med mera

med mera med mera.


Det är mycket att hålla reda på när man arrangerar en Rallytävling.


Tror det bara blev en enda miss... Plastbanden man måste ha för att kunna markera banan... de hade inte anlänt hem till Jenny, som de skulle...

Johan Norgren räddade situationen genom att snabbt erbjuda sig att dra iväg och handla spikar, tejp och plastband - Tusen Tack för det!!!


14 ekipage hade anmält sej, och 12 kom till start. Jättekul!!!


Jag agerade tävlingssekreterare och tävlingsledare, Jenny prickade av

och kollade vaccinationern. Sedan sprang hon mellan domaren och

mej för att hämta och lämna domarprotokoll, och så skötte hon köket

och hade fixat priserna. Ragge höll koll på startordningen och såg till

att ekipagen visste när de skulle in på banan, och Johan fotade medan

jag satt och räknade poäng.


Innan tävlingsdeltagarna kommer skriver domaren på alla diplom och domarprotokoll. Jenny förbereder priserna och Skrivaren Tiina kollar att jag lagt alla domarprotokollen i rätt ordning.

Tävlingsdeltagarna samlas, boar in sig och humöret är på topp! 

Jag hade ju anmält mina egna hundar, men Liza som förare.

Hela och Liza värmer upp. 

 
 
först ut på banan var Mia och Kelly. Det blev ingen bild i min kamera när

de var ute på banan, men här är de, efteråt med Kellys glada och stolta

matte Lotta. Mia och Kelly slutade som 5:a! 

 

Nästa ekipage på banan var min knasiga Hela och Liza.

Liza skötte sej jättebra förstås, men Hela fick fnatt, och lika bra som hon skötte  sej på uppvärmningen med Liza, lika stulig och knasigt lycklig blev hon när hon kom in på banan... Så har hon gjort med mej också... det är inte bara kul, även om det ser väldigt glatt ut för de som tittar på.

Behöver jag säga att Liza gjorde ett toppenjobb på banan med min härliga knäpphund. 

Nästa ekipage var en fin Staffe med oavnlig färg - antar att de får höra det

ofta, men den ÄR ju annorlunda och jättefin!

Sen var det "min" elev Mariela med sin Cavalier Fia.

Mariela och Fia slutade på en 6:e plats! 

 

Mias tur igen, den här gången med sin Rottis Hippie.

De var så duktiga att de slutade på en delad 1:a plats med 99 poäng!

Liza igen, den här gången med min fina och betydligt mer samarbetsvilliga

Ärtan.

 
 
 
 
 

En otroligt stark insats gjorde Maria med sin Eddie.

Maria gick sista gången på min Rallykurs på tisdagen denna vecka, och hon hade dessutom anmält sej till denna tävling innan kursen ens hade börjat - Häftigt, modigt och värt en extra applåd!

Maria och Eddie kom på en 7:e plats!

Moa och Moltas har också just avslutat en intensiv Rallykurs på bara tre

gånger, med mej som inhyrd instruktör på Mälarö BK.

Moltas som var superduktig på uppvärmningen, fick någonting gott i näsan och var verkligen inte en bra kompis inne på banan. Moa däremot hon var jättejätteduktig!

Moa och Moltas kom på en 8:e plats!

Karin och gladtokiga Cia in på banan!

Härliga tjejer som jobbade på så bra, att domaren utsåg dem till sina favoriter för dagen - Grattis!!!

Mariela igen, den här gången med Troy - också ett av "mina" ekipage 

De var så duktiga att de fick 96 poäng, vilket räckte till en 3:e placering!

Mia med sin Scrubs var superduktiga!

De placerade sig på en 4:e plats!

Liza med sin egen fina hund Wita. Hur duktiga och samspelta som helst, och domaren drog bara av ett enda poäng, så det blev en 1:a placering med 99 poäng och dagens bästa Staffe!

 Jag blir så glad och stolt när det går bra för "mina"  ekipage 

 så jag sträcker lite extra på mej!

Innan prisutdelningen blev det plats för en fikapaus

En liten sötnos bland publiken.

Stort Tack till alla inblandade och förstås stort tack till domaren Katarina och hennes skrivare Tiina.

Jag tackar också för hjälpen jag fick, av framförallt Johan och Carin, med att plocka ihop efteråt.

Jag hoppas att alla som var där, hade en lika rolig dag som jag hade och ett stort Grattis till alla duktiga ekipage och förstås ett ännu större Grattis till dagens vinnare!

Skulle vi inte kunna tänka oss att ha ett KM nästa höst?!

Bara Staffar - vore inte det kul?!

Fast då vill jag också vara med och tävla 




























 

 
 
danne

danne

17 oktober 2011 23:52

Suuuper kul att det gick så trots bra.
KM masta höst ABSULUT :D

http://www.sacredhars.nu

Tina

18 oktober 2011 00:21

Ja det fixade sej rätt bra :0) Lite stressigt innan, men bra.
Ja men visst vore det väl kul med ett KM?!

 
Agneta

Agneta

18 oktober 2011 07:52

Grattis! Gud så ni är duktiga :)) Härliga bilder & ja till KM nästa år :))

http://www.stafforddogs.com

 
Liza

Liza

18 oktober 2011 15:34

Vad många fina bilder från ett jätte trevligt rallylydnads KM! Rolig tävling då alla var så glada och possitiva! Fina bilder på lilla Wita (matte blev inte lika fin ;) du får gärna mejla dem till mig :)

Hela skötte sig så bra på uppvärmningen och Ärtan så bra på tävlingen, jag skötte mig sådär :D men det var lite för stressigt och ovant med tre hundar samtidigt på tävling, men de var hur goa som helst!!! Tack för en toppendag!

http://witastaff.blogg.se

Tina

18 oktober 2011 16:43

Tack igen själv och det är klart det blir stressigt med så många hundar i så tät följd.
Du är väl jättefin på bilderna tycker jag.
Tack själv!
Det är ju sånna där trevliga deltagare som du tex, som står för den goda stämningen :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards