tinric

Alla inlägg under september 2011

Av Tina - 11 september 2011 23:36

Hundarna for fram som galningar, barnen cyklade hit och dit, och jag och

Fredric, vi hänger på så gott vi kan - härligt!




Wega lärde sig cykla i går!




Åsså den där knasiga hunden som ska rulla sig överallt när hon blir varm...


 

Av Tina - 10 september 2011 23:30

Fint väder, trevligt resesällskap - skitdålig väg till utställningen men... vi

hade jättetrevligt och även om det inte gick strålande för Ärtan, så var det

en härlig dag!


Ärtan har jag inga kort på förstås, men så här sa Kritiklappen.

2011-09-10

Uppsala läns Kennelklubb - Gimo

Domare: Antonio Di Lorenzo (Från Norge stod det, men han pratade

mest spanska...)

Så här tyckte han om Ärtan.


42cm

Verry Good type, excellent proportions

Excellent bones. Well angulated front and back.

Excellent chest.

Verry Good Fore chest. Feminine expression.

Muzzle excellent. Needs a bit better form of skull.

Verry Good Movement


Excellent och 4:a i öppentikklassen

---

Bättre gick det för resten av gänget.

Barbro slutade som 2:a bästa tik med CERT!

Wita slutade som 4:a bästa tik

Totte blev 2:a i juniorklassen och sen 3:a i bästa hane (tack Agneta)

Vera fick Cacib och blev till sist BIM

Josef tog hem hela tjottaballongen och fick CERT och blev BIR!


Extra stort grattis till Maria - eftersom det var hennes Garpenborgare

som tog hem Certen, Cacib, BIR och BIM!








 









Av Tina - 9 september 2011 22:45

Fick det här i brevlådan idag!



Blev lite förvånad, för visst ska mamma och pappa åka utomlands,

men jag trodde inte det var förr än i vinter...

Kan ju ha fel tänkte jag, och skickade ett SMS med texten

- Tack för kortet,

Wega tror att det är mormor som är nummer tre från vänster :0)

Har ni kommit hem eller är ni fortfarande kvar i värmen?


Någon timme senare ringer mamma:


Mamma: Vad skönt att du blivit lite äldre, och lika vimsig som jag!

Jag: Vad menar du?!  Har ni just kommit hem?

Mamma: Vad då, jag är ju på jobbet?

Jag: Men vi har ju fått ett vykort från Kanarieöarna, ett med rumpor på.

Mamma: Vaaa?! Kom det idag?

Jag: Jaa... (börjar tycka min mamma är lite virrig).

Mamma: Ja men det skickade ju jag och pappa när vi var där i Februari!!!

Av Tina - 9 september 2011 22:45












Har aldrig sett så stora flugsvampar någonsin - var tvungen att ställa

hundarna bredvid, så att ni får se hur stora de verkligen är!


  

Av Tina - 6 september 2011 22:38

Jag har just lagt ut en ny kurs på min hemsida.

"Lär dig massera och stretcha din egen hund!"


Kursen håller jag på Ullas Hunddagis i Pampas

Välkommen med din kursanmälan via min hemsida.

 

Välkommen!

/Tina

Av Tina - 4 september 2011 21:30

De är så duktiga ihop de här tjejerna!

Nu har de tävlat Rally i nybörjarklassen igen, och

det gjorde de så bra, att de fick 97p!


Tre tävlingar genomförda, tre kvalificerande poäng (minst 70p)

vilket betyder att Wita nu kan titulera sig RLD N, och frågan är om inte

RLD N Garpenborg's Wanessa, är Sveriges första Staffe, med den titeln?!

Hur häftigt är inte det?!


Stort Grattis!!! Otroligt bra jobbat!


Matte Liza har skickat kort till mej från tävlingen.




Av Tina - 4 september 2011 21:00

Min kusin Anna, skulle tävla i Märsta idag.

Lagom långt bort, bra väder - klart vi åker och tittar!







Framhoppning









Nu är det på riktigt - Anna Modin och Urmandha  Hinderhöjden är 1.30




0 fel i grundomgången, 4 fel i omhoppningen - slutade på en 4:e plats

Jättebra!

Efter slutfört jobb, fick Wega och Leia hjälpa Anna att skritta av "Mandy"



Gissa om tjejerna var stolta! - lite skillnad mot Biggen som har en mankhöjd

på lite under 100cm.




Av Tina - 3 september 2011 00:15

Just nu har jag två Rallykurser, en valp och en vardagslydnadskurs

igång samtidigt.

I lördags var det dags för Intensivkurs i Rally på Mälarö BK.

Jättekul och jag har massor av härliga och jätteduktiga

ekipage att träna med förstås


Solen sken och ekipagen jobbade på jättefint, då passade jag på

att ta lite kort.


Här ska det byggas banor.




1, 2, 3 steg fram



 


 

Front är både kul och svårt


Spiral åt vänster



 



"springslalom"

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards