tinric

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Skitridning och överraskning

Av Tina - 28 november 2011 13:23

Jag och Leia gick upp tidigt och drog till stallet!

Jag hade hopplektion - det gick verkligen skitdåligt - Jag och Ullis var inte alls överens om hur snabbt det skulle gå varken mot eller efter hindrena. Pyttehinder och sjukt snabb fart, nej sa jag och då svarade Ullis med några stegringar och skutt och hopp och en nästan omkullridning och Nej! Så vill jag inte ha det när jag rider!

Jag gillar att ha kontroll, det är ju det som hela grejen handlar om, kontroll och samarbete, och det hade vi bara under framridningen jag och Ullis... Och mina förbenade ridmuskler - var är de när jag som mest behöver dem?! Va?! På tok för svag är jag. Suck... och jag har fått inbankat i huvuet att det aldrig är hästens fel, när det går åt pipan, men alltså... jag vet inte jag... dagens urdåliga hopp-prestation var vi allt två om.


Leias lektion gick i alla fall fint, och sen skyndade vi oss hem, för Leia och Fredric hade fixat en överraskning och jag och Wega visste inte alls vad vi skulle göra när vi satte oss i bilen och drog in till stan!

Åhåååå - Bowling (för andra gången i mitt liv) Jättekul!!!   Det behövde jag efter morgonens ridning kan jag säga.               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards