tinric

Alla inlägg under november 2011

Av Tina - 16 november 2011 20:00

Ibland blir jag bara störtkär i någon grej jag ser...


 

Så nu mer bor det en supercharmig ljusstake hemma hos oss, som i alla fall jag

blir glad av, varje gång jag ser den   


Hmmm, när jag tänker efter har det hänt förr, med just ljusstakar... Den jag tänker på

är en röd ko i plåt som jag köpt på Utö. Den blir jag fortfarande retad för, fast den säkert

hängt med i fyra-fem år vid det här laget, och fortfarande älskar jag den - jag ska visa den

en annan dag så kan du döma själv   

Av Tina - 15 november 2011 20:00

I natt och i morse hade båda tjejerna elak "astma-hosta" och för att den inte ska sitta i under flera dagar, så fick de stanna hemma.

I med en medicin och sedan får de hålla sej lugna, så blir det snart bättre.

Men... ingen blir sämre av lite frisk luft, och hundarna måste få komma ut, och därmed även tjejerna, och i dag är det ju dessutom fint väder!

 Man blir lite trött av medicinen faktiskt...

Av Tina - 13 november 2011 18:00

Medan jag och Leia var i stallet, hade Wega och Fredric bakat!

Vi ringde över mina föräldrar på farsdagsfika  - mysigt!

                    
Tjejerna hade fixat en riktig och en buspresent till sin pappa


Jag och Freddan käkade faktiskt en varsin liten sockerkasbit, men sen... bara mat från itrim... trist, men oj vad smala vi blir   

Av Tina - 13 november 2011 17:15

Söndag = Ridning nu för tiden! Fantastikt, underbart, jättekul!

I vårt stall har man samma häst hela terminen - det gillar jag - man lär sej massor, man kan plocka upp stafettpinnen där man lämnade den och jobba vidare liksom, det är en trygghet på något vis.

Vet inte om min häst "Ullis" känner likadant, men jag kan ju hoppas    


Leia har ridit C-ponnyn Freddie hittills, men jag tror det egentligen är någon annan som har honom, så Leia ska få byta häst, men inte idag.

Här är hon, rakethästen Ullis! eller som hon egentligen heter, Ulenie 

Titta här! 

Fina snälla Penny! Det är den enda hästen i stallet som finns kvar, sedan jag red här senast (för kanske 20 år sedan).

Penny är 26 år och fortfarande jättesöt och supersnäll   

Av Tina - 12 november 2011 14:30

Idag hade jag och Ärtan en heldag på Brukshundklubben med Rallylydnad - banbyggardag/utbildning. 


Det känns så härligt lyxigt varenda gång jag drar iväg på hundäventyr, och även om jag är trött när jag kommer hem, har jag laddat batterierna till max under dagen - underbart!


Det var duktiga Lottie Gerdlind, som höll i utbildningsdagen och vi som var med hade jättekul.

Vi byggde flera banor, vi gick en massa banor, skrattade jättemycket, och pratade och pratade och skrattade och lärde oss en hel del.


Ärtan var så klart jätteduktig, men oj vad trött hon var när vi kom hem.  

Av Tina - 8 november 2011 14:00

Jag blir glad av många saker, men mina barn blir jag nog allra gladast av ändå!

Den här gången - två små lappar, skrivna av Wega 5 år.


Leia spelar musik så hela huset dånar, hon spelar någon Erik Saadelåt och Wega sitter och skriver och så kommer hon farande med två lappar, den ena är till Leia och den andra är till mej.

 
 

Av Tina - 8 november 2011 13:00

Kameran har inte varit med så mycket på ett tag... trist att fota i gråväder...

Men några bilder har det blivit i alla fall.

Dessutom har jag och Leia börjat rida på ridskola - vilken höjdare, jag fattar inte att jag kunna vara utan i så många år!! Kalaskul med glada ridkompisar, häftig häst och hoppning första lektionen - kan inte bli mycket bättre! Leia är helt såld och frågar varenda dag om det inte är ridning snart igen, själv har jag mest träningsvärk, men den försvinner nog snart, kanske precis innan det är dags för nästa lektion... 

Ute en stund 
Mina fina! 
En annan dag 
Hundarna är i alla fall inte speciellt grå - skönt! 

Av Tina - 1 november 2011 00:45

Mina fina fyrbeningar, pigga och glada, mitt i löven 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards