tinric

Alla inlägg under juni 2012

Fin

Av Tina - 20 juni 2012 23:00

Pioner är så otroligt vackra och fina, och de doftar fantastiskt!

Vi har turen att ha en fantastiskt vacker Pion på tomten - vi passar på att njuta

av den så mycket vi orkar, under den korta tid de är här.


 

Av Tina - 18 juni 2012 23:00

Jag och tjejerna hälsade på hemma på Garpenborgen och gosade med valparna som ännu ej hunnit flytta hemifrån - Bodil, Stina och Kalle.

Tack för att vi fick komma! Alltid lika kul!


Av Tina - 17 juni 2012 23:00

Jag och Maria - Ärtans uppfödare - åkte till Avesta på utställning. Riktigt skitväder bjöd dagen på, och Ärtan gillar verkligen inte regn, men ett ecellent fick hon pga sin sundhet! Rolig och väldigt annorlunda kritik tycker jag.

Barbro var med och henne gillade domaren så mycket, att hon fick cert och blev champion mitt i regnet. Grattis Barbro, Maria och matte Diana!

Ärtan fick fin present av Maria, som hon glatt mördade så fort hon fick chansen.



Av Tina - 14 juni 2012 13:00

Nej, på våra promenadställen är det ingen som är så där värst flitig med gräsklipparen... fast det är rätt kul, det blir massor av gångar och tillfällen för oss att gömma oss, och för hundarna att leta efter oss - en vansinnigt rolig lek!



Av Tina - 13 juni 2012 01:00

Avslutningarna duggar tätt just nu...

Det har varit vårfest på dagis, och i går hade Wega avslutningsmiddag på sitt "Skatbo" Föräldrafritt och jättekul!

Idag tittade vi snabbt förbi på dagis och hämtade några pärmar som var kvar, och så hejdå till världens bästa dagisfröknar...

Wega fnattade runt som vanligt och var glad som en spelman, medan jag och fröknarna kämpade med tårar och avsked   

Leia hade skolavslutning idag och vi promenerade till skolan, medan Wega skulle cykla. I skogen körde hon ikull, men var rätt glad ändå 
Efter sjungandet var det utdelning av lite papper, avtackning av fröknar och fika i klassrummet, sedan var det mer sommarsånger, med resten av skolan, och sen - äntligen, var det sommarlov!
Innan vi gick hem, tog vi en liten paus 

Av Tina - 11 juni 2012 01:00

Fina hundar på promenix

 

Av Tina - 10 juni 2012 00:45

Leia hade också avslutning i sin grupp idag. 

Hon är så glad och så stolt och tycker det är minst lika kul som jag gör, att rida. Leia har lärt sig supermycket den här terminen och har fått flytta upp en grupp till och med. 

Behöver jag säga att det är hur kul som helst, att dela ett intresse med sitt barn    

Leias lektion avslutades med lite Gymkhana - som stafett till häst - kul!

Av Tina - 10 juni 2012 00:30

Sista gången för terminen idag.

Blandade känslor förstås. Det är så galet kul att rida, och jag fattar inte hur jag lyckades klara mig utan, under så många år?!

Vemodigt var det också idag.

Kanske var det sista gången jag fick rida på "min" 4-åring - Candle EG.

Det är bara några månader sedan jag började rida henne. Sedan dess har hon utvecklats massor, både snabbt och vädigt fint tycker jag.

Någon skulle visst komma och titta på henne senare under dagen, så till hösten kanske hon har flyttat...

Lyckliga den som köper henne! Leia filmade lite av lektionen.

(Den mörka skimmeln är finaste Candle)

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards