tinric

Alla inlägg under juli 2012

Av Tina - 12 juli 2012 22:30

Mer blåbärsplockning.

den här gången med min fina Nina och två av hennes barn - myggigt, men gott och trevligt!

Efter att ha plockat massor av blåbär, drog vi hem till Nina och killarna, för en fika, med härlig blåbärspaj.

Sedan stack jag och Leia iväg och spelade minigolf med mina föräldrar, min ena lillebror och våra spanska kusiner.


Av Tina - 11 juli 2012 22:30

 

Hundpromis med en lek som hundarna tycker är superkul! 

Klara, Färdiga, Gåååå!!!

Efter en hel massa spring, så bar det av in i blåbärsskogen.
Bajspåsar är bra till mycket!

Av Tina - 10 juli 2012 22:15

Halkade på bryggan och lyckades antagligen bryta lilltån...

Tjock som jag vet inte vad, och sen antog den lite alla möjliga färger, suck!

Andra tån på mindre än ett halvår... inte bra, och jäklarns vad ont det gör!!!


 

Av Tina - 9 juli 2012 01:00

Hemma från Dalarna, och idag skiner solen!

Jag och tjejerna drog till stranden - härligt!


 

Av Tina - 8 juli 2012 00:30

Självklart måste vi åka med Paula och Michael hem till deras och min, faster Margot, som också hon bor i Dalarna.

Margot har Kennel Candygolds och hemma hos henne fikade vi, och hälsade på alla hennes glada hundar.


Kollla in den här supercharmiga Chihuahuan - Glory!

Jag bara smalt - en stökigare och buffligare Chihuahua, får man nog leta efter - en hund helt i  min smak - hur kul som helst.


Michael med en hel hög hundar - han blev helt fnissig, när hela gänget kom farande och ville vara med!

Paula och Glory
På kenneln finns också världens största katt!!!

Flera av Margots hundar har många utställningstitlar.

För den oinvigde blir det rätt knepigt att hänga med i svängarna. Vi förklarade helt enkelt för Michael, att de två damerna i hans knä, båda var Miss Universe - det blev enklast så.

Min väska ställde jag i hallen, där fanns min telefon, och mina bröder roade sig med att ringa till den, för att se hundarna fara ut i hallen och stå helt förundrade och undra varifrån ljudet kom. Kan tyckas underligt att en hundarna ens brydde sig, men... min ringsignal låter som en galen pipleksak

Av Tina - 7 juli 2012 23:30

För att våra kusiner från Spanien ska få träffa ännu fler nära släktingar - fastrar och fler kusiner, så drog vi till Dalarna, för att hälsa på den del av alla våra släktingar som bor där.

Supertrevligt som vanligt, många skratt och glada miner, festival, mat och ingen sol, det var, vad Dalarna bjöd på.


Vi bodde hos Jennie och Peter. Jennie är frisör och har salongen i huset.


Sen drog vi ut på byn för att äta någonting...


Festivalen "Skanka loss" var igång i byn - måste undersökas så klart:


Senare visade Jennie oss runt på gården - alltid någonting nytt på gång.

Nytt för den här gången var några knasiga hönor och ett häftig, men väldigt fallfärdigt hus...


Hittade en snygg kille i trädgården också

Efter visningen var det middag ihop med hela gänget, och trots att jag tror jag har fotat ihjäl mig, så har jag inte fått med alla på bild, men ett par stycken fastnade ialla fall.

Vi kikade till husets hästar efter maten också - Sötast är lilla nytillskottet Panck. En lite pytteponny, som tidigare jobbat på cirkus.

Av Tina - 5 juli 2012 00:45

Vi har två kusiner som bor i Spanien, Paula och Michael.

De har just kommit hit på besök (första gången i Sverige - om man inte räknar med Paula som var här som bebis) och ska vara här under två veckor.


Vi har kul ihop i min släkt, så för att de skulle få träffa så många som möjligt av sina svenska släktingar, så har vi sett till att samla släkten i olika konstallationer, flera gånger under den tid de är här.

Idag var vi hemma hos min faster Marita och hennes man Peter.


Här är hela kusinligan som bor i Stockholm, tillsammans med Paula och Michael.

Våra barn, och så Freddan som är med på ett hörn. - Värsta gänget!


Av Tina - 5 juli 2012 00:45


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards