tinric

Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Tina - 30 augusti 2012 10:18

Hur kommer det sig...

att jag, som på mina hundpromenader, väljer att hålla mig lite på min kant, kopplar mina

hundar när jag tor att frestelsen kan bli för stor, håller lite koll på omgivningen och gör

mitt bästa för att inte försätta mina hundar eller medhundägare i knepiga, jobbiga eller

svåra situationer

- är den som blir ifrågasatt när andra inte varken kan hålla uppsikt över, eller läsa av sina

egna hundar?


Jag kan verkligen inte förstå, hur det kan vara jag som anses vara den som ska förklara

mig på något sätt...


Ännu konstigare blir känslan när jag får höra

”men dina hundar verkar ju jättesnälla, de varken skäller eller morrar fast mina hundar

springer fram till dina och gör det”


? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ?


Är man som hundägare på något sätt skyldig att agera lekkamrat till andra hundägare, bara

för att vi har ett gemensamt intresse?


Är man som hundägare på något sätt skyldig att låta andra hundar få trackasera mina hundar,

för att mina hundar kan uppföra sig?


Är man som hundägare på något sätt skyldig att förklara varför man vill umgås med sina

egna hundar, utan inblandning av andra?


Och, varför tror så många att man per automatik har argsinta hundar, för att man inte vill

att de ska agera lekkamrater till andra människors hundar?


Herregud – låt mig och mina hundar vara ifred, och gör i alla fall en ansats att rätta din

hund när den inte uppför sig ordentligt!


Jag skaffade inte hund för att få nya vänner - även om jag ju faktiskt har fått väldigt

många goda vänner på grund av eller tack vare det - och mina hundar går det heller ingen

nöd på, de har en handfull goda vänner de med.


 


Nä, jag kommer aldrig att förstå det där, och antagligen kommer jag att behöva bli upprörd

över ”folks” dumhet, många fler gånger – tyvärr….

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards