tinric

Alla inlägg under augusti 2012

Av Tina - 25 augusti 2012 22:59

Idag fyller Hela år!
Min fina svarta härliga knashund. Kvarterets ordningsman och husets bästa "ringklocka". Ingen suckar så härligt som Hela och ingen pratar så mycket som hon, inte hemma hos mig i alla fall. Som ung var hon väldigt svart. Idag har hon många bruna strån på kroppen, men inte många grå, inte än i alla fall.
Tack min älskade tokskalle, för ytterligare ett år.

Hela firade med fryst färsk grisknorr, och Ärtan fick komma på kalaset.

Av Tina - 23 augusti 2012 17:14

Tråkigt först...

Här hemma ser det ut som Cykelkyrkogården...

 

Wegas cykel ville inte funka - någonting med lagret i drevet eller så...

Vi fick ärva kusinens cykel, och hinner cykla ett tag när kedjan hoppar av.

Sätter på kedjan igen och hinner cykla till skolan glada i hågen, men på

hemvägen hoppar kedjan av igen - blä.

Jag leker nu cykelmeck och försöker fatta om jag kanske kan skruva lite här,

vrida lite där, för att få kedjan att stanna där den är, men... det låter och är

lite vingligt i lagret i drevet eller så... fasen alltså, vad är odsen?

Nästan samma fel på två olika cyklar på en sommar - nu ska här googlas om hur

man byter ett sådant lager, eller hur man skruvar i det eller om cykeln ska lämnas

bort på lagning eller bara skrotas - suck...

Har du en 16 tums cykel utan större fel, som du vill bli av med - så är jag antagligen 

spekulant på den!



Roligare är att vi i somras var på bio och såg filmen Lorax med barnen.

Jättegullig film!

Vi skrattade gott och var bara tvungna att köpa dessa blommor, som ser precis lika söta ut som

träden i filmen Lorax!


  

Av Tina - 22 augusti 2012 23:00

Idag började skolan, för båda barnen. Ovant och konstigt att inte gå till dagis...
Wegas dag bar kort och hattig. Upprop, hundpromenad, tillbaka till skolan för inskolningssamtal, en glass i väntan på att Leia skulle sluta för dagen.
Wega ser allt lite sammanbiten ut, men det var spännande och kul sa hon i alla fall...


 

Av Tina - 17 augusti 2012 09:43

Läste just att i Tyskland ska det snart beslutas om ifall de ska förbjuda brännmärkning av hästar. 
De har tom. gjorts undersökningar för att ta reda på ifall det påverkar en häst om man brännmärker den eller ej.

Och tänk va, de kunde faktiskt utläsa att det gjorde ont, och att det var varmt och ömt på det märkta området i ca en vecka!!!
Vem hade trott det va?! Otroligt!

Behöver jag säga att jag tycker det borde vara strängeligen förbjudet för länge sedan!

Av Tina - 16 augusti 2012 13:24

Wega 6 år förklarade en sak för mig idag.
Om man har dåliga tankar, då åker de ner från huvudet och genom kroppen, och så kommer de ut som pruttar!
Det är därför pruttar luktar så illa.

Skälvklart är det så!

Just nu står det två manliga lapplisor från Securitas utanför mitt hus. De kommer ibland och lappar någon som har parkerat fel. Inte störande eller farligt, bara fel.
Varför?!
Det har jag frågat mig själv många gånger, och varje gång kommer jag fram till samma sak - för att de kan helt enkelt.

Jag blir sjukt provocerad av sådana saker, så håll er undan, för om det är som Wega säger, så vet jag en som kommer att prutta loss fullständigt här idag...

Av Tina - 15 augusti 2012 16:19

Har idag farit land och rike runt, i jakten på grislever!
En enda liten ynka hittade jag, men antar jag får vara glad för det lilla, eller...
Jag ska inte äta levern själv, den är till hundarna. Jag shoppade lite revben och lite annat hundgott också, när jag ändå höll på.
Glad i hågen ska jag bjuda hundarna på varsit revben.
Ärtan äter inte så lugnt men ordentligt ändå. Hela tror tydligen att det är den sista måltiden eller nå't, och det kunde det nog ha blivit!
Hon kastar i sig en bit av benet där jag kan ha koll på henne, sen far hon ut och ska kasta i sig resten men kommer farande in igen, i vild panik, ramlar omkull, reser sej och springer och ramlar igen. Hon har svalt utan att tugga och har satt i halsen- skitläskigt!


Jag får tag i henne och stoppar in handen i hennes mun, men får inte tag i benet utan blir ordentligt tuggad på istället.
Som tur är, var Fredric hemma och kunde hjälpa till. Benet kom ut och Hela mår bra. Min hand däremot, gör sjukt ont och det blödde rätt ordentligt. Har tvättat och fixat och tagit värktabletter men fy för f-n, vad ont det gör!!!
Ååååå nu är det faktiskt synd om mig känner jag... Snyft...

Av Tina - 14 augusti 2012 21:34

Jag Ä L S K A R verkligen den här hunden, och idag är det hennes dag!!!


 

Av Tina - 13 augusti 2012 15:53

Idag hittade jag färska grisknorrar i affären! Hundarna sa att det var suuupergott!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards