tinric

Alla inlägg under april 2013

Av Tina - 5 april 2013 19:31

Utebus med gänget i trädgården.

Jag och Wega krattar, och Leia busar med hundarna.

Alla är med på det sätt som passar dem bäst   



 


 

Av Tina - 4 april 2013 18:30

Koppel är svårt, men både Wega och Ojsan är duktiga
Lillskrutt hänger med fint
Tur att inte Ojsan tycker att det är världens värsta, att bada... det lär ju bli ett och annat bad för den damen
Bada är klart överskattat tycker Ärtan
Det bästa med att bada, måste nog vara att få torka i solen nära sin bästis
Två av tre, förstår ordet stanna...
Det finns massor att träna på med en liten valp - kul!

Av Tina - 4 april 2013 17:22

Just nu leker barnen ute och jag tar paus från dagens friggebodsstädning ochslänger mej i soffan med två trötta hundar. Lycka!

Av Tina - 3 april 2013 17:29

Det är ju bra att låta valpar uppleva alla möjliga miljöer medan de är små, så jag ska försöka åka till lite olika ställen ett tag framåt hade jag tänkt, och idag promenerade vi vid en ridskola. Knepigast på promenaden, var att få Ojsan att röra sig framåt med koppel på.

Hästar... ingenting att bry sig om tydligen

Ojsan brydde sig inte om dem alls, men tjejerna som kom farande och Åååå-ade sig, de var roliga! Alla hästarna stod i solen - utom en, som hela tiden stod med framdelen i skuggan. Extra kul blev det när tjejerna som klappade hundarna, berättade att den hästen heter Shadow


Av Tina - 3 april 2013 14:51

En äkta Staffe, har en medfödd solälskar-gen.
Ojsan är inget undantag ?

Av Tina - 2 april 2013 19:15

Första dagen som det känns vår på riktigt, och då är jag ute i solen

med alla mina tjejer! - härligt!


 

Av Tina - 2 april 2013 14:58

Den 20/4 hoppas jag att snön har hunnit smälta bort på de flesta ställen.

Då startar jag en valpkurs i Norra Ängby.

Lördagar kl 10,00-11,30.

Det finns platser kvar på den kursen.


 


Förutom valpkursen, så startar jag två kurser i Rallylydnad - nybörjarklass. En startar den 11/4, och den andra startar den 22/4.

Sedan startar en Vardagslydnadskur den 16/4 också, och utöver detta så går det jättebra att boka privatträningar.

Samtliga kurser hålls i Norra Ängby.

I dagsläget finns fortfarande några enstaka platser kvar på kurserna.

Anmäl dig via hemsidan www.tinric.com

Alla raser är välkomna!

/Tina

Av Tina - 1 april 2013 17:00

Idag drog vi till landet, där vi påskade oss allt vad vi kunde, ihop med min familj

Sol och massor av skratt, god mat och ett glatt sällskap!

Jättesoligt och fint, ett prefekt promenadväder.

Mot bättre vetande, eller... bara för att alla andra tycker det är så himla trevligt att promenera på isen, så gjorde jag det med - men bara en liten bit och efteråt kände jag mig ännu säkrare på, att promenader på isen, det får andra människor syssla med, jag gillar det verkligen inte!

Äntligen uppe på land igen

Efter läskiga promenaden, då drack vi kaffe och proppade i oss fina cup-cakes   

Sandra satt och myste med tröttaste Ojsan

Ärtan som kan se helt galen ut, när hon leker med andra hundar, hon kan faktiskt se helt bedårande ut också   

Finaste tant Hela - inte så där fasligt grå om nosen än, trots att hon är åtta år

Stå-på-händertävling - det har man ju haft en och annan gång i livet - men det var ett tag sedan för min del....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards