tinric

Alla inlägg under juni 2013

Av Tina - 21 juni 2013 00:00

Sill, snaps, fika vid midsommarstången med en miljard andra människor, tårta, lite glada lekar, grillat kött, vin, massor av snack och glada miner från alla deltagare hela dagen och nästan

hela natten med - vad mer kan man begära av en midsommar egentligen?

Själv är jag helnöjd!                            

Av Tina - 20 juni 2013 23:15

Hundar, ungar, högt gräs och full fart - lite som vanligt alltså...
Man måste ta i ordentligt när man är liten och ska springa i högt gräs
Trötta och varma - nu drar vi hemåt

Medan hundarna svalkade sig, så hittade jag den här häftiga spindeln, som just fångat någonting

och lindat in det ordentligt. Häftigt att se den jobba så.


Av Tina - 19 juni 2013 23:00

Peggy hade så mycket otur med rallykursen  och sjuka hundar, så vi träffades och gick

igenom de skyltar hon missat. Mina hundar skulle träna lite de med, men det visade sig

vara väldigt jobbigt att bara vara stilla och titta när andra tränade, så det blev inte

mycket träning för dem alls. 

Lunch, fika och snack med härliga Peggy blev det desto mer av   

Biffen visade sig vara värsta Rallyesset - fast han aldrig testat förr

Leia och Wega tränade lite i alla fall
Människor som ligger på marken är de bästa människorna, tycker Ojsan!
Bäst på att koppla av, var Ojsan   
Leia gillade Peggys fina Labbekillar
Trötta gänget svalkar sig på hemmaplan

Av Tina - 18 juni 2013 22:30

Idag är Wilma här. Alla tjejerna leker fint och till och med Hela busar till det en stund.

Full rulle och glada hundar, busar och vilar om vartannat  - härligt att se

      


                               

Av Tina - 17 juni 2013 22:15

                             

Av Tina - 17 juni 2013 22:00

Hon kanske inte är helt hundra min svarta fina hund...

Idag fick hon ett märgben för första gången på evigheter.

Jag släpper ut henne, så att hon kan äta i lugn och ro, ensam ute,

eftersom hon så lätt blir stressad och äter ben som om hon aldrig mer

ska få någonting att knapra på, någonsin igen.

När hon varit försvunnen bakom "friggan" ett tag, så tittade jag till henne

och vad gör hon då?

Jo... hon är i full färd med att begrava benet under en hel hög av jord.

Hon puttar jord, med nosen, över benet och har hunnit göra en rätt ordentlig hög

i ett hörn - Precis som Pluto gör, i Kalle Anka.

Hon ser helt drogad ut på ögonen och tittar knappt på mig, utan jobbar

väldigt målmedvetet med att begrava benet.


Jag pratar med henne och tar helt enkelt bort benet. Hon vill helt tydligt inte äta upp

det, och eftersom Ärtan inte kan äta nötkött, så måste benet väck, innan jag kan släppa

ut Ärtan.

           


Jag visar Hela att jag tar benet, och då slutar hon att putta jord i hörnet av tomten,

och går till ett annat ställe, för att gräva lite till, och så börjar hon att rulla sig och åla

runt i jorden, för att sedan lägga sig ner och se ännu knäppare ut än innan.



Efter en liten stund, skakar hon på sig, och så är hon sig själv igen.

Himla märklig hund jag har ibland...


Av Tina - 17 juni 2013 21:30

                 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards