tinric

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Maria fyller 20 år

Av Tina - 31 augusti 2013 12:15

Maria, som är uppfödare till Ärtan och Ojsan har varit hunduppfödare i 20 år,

och det ville hon fira, tillsammans med alla sina valpköpare genom tiderna, och

deras hundar så klart.

Jag tog med mig mina två Garpenborgare, och så drog vi iväg till Jägarhyddan i Rimbo på jubiléum.

På vägen plockade vi upp några fler firare. Susanne med söta Rut, och Cian med hennes grabbar,

James och Nils.


Regnet hängde i luften, så tältet åkte upp, men vi hade tur, ösregnet som vi åkte hemifrån i,

det lös med sin frånvaro - härligt! Det blir så mycket enklare att ha roligt när det inte regnar.

Vi hälsades välkomna och minglade lite, innan vi bjöds på uppvisning i Rallylydnad, Agility och Tävlingslydnad, av några duktiga Garpenborgare.

Sedan blev vi indelade i grupper och fick utställningsträna. Vi skojutställningstävlade också, och Ärtan och Ojsan kom på 2.a plats båda två, på sina respektive utställningar. Duktiga tjejer!

Det blev, av förklarliga skäl, inga bilder från ringträningen, men här är tjejerna och deras

rosetter i alla fall.

Förutom att träna, äta jättegod lunch och fika, så träffade jag flera  gulliga människor som jag inte har träffat på länge, och några som jag aldrig träffat på riktigt, men som jag känner via Facebook. Jättekul!


Kalaset avslutades med fotografering av alla och sedan i olika släktkonstallationer - jättekul!

Tack för ett härligt kalas, och stort Grattis till Maria på 20-årsdagen!


Här skulle jag kanske kunna avsluta den här dagens blogg, men jag har så mycket mer som

jag vill skriva om, och fler att tacka, så jag fortsätter...

Fler som JAG vill tacka... varför då? Det var ju inte MITT jubiléum precis...

Men jag vill ändå tacka några stycken som är värda alla tack i hela världen!


När man har 20-årskalas, så är det på sin plas att man blir firad och att man får presenter -

det var vi några stycken, som var rörande överens om.


Medan Maria jobbade med att försöka få tag i alla sina valpköpare, för att kunna bjuda in dem,

så gjorde vi valpköpare, med Marianne Komstadius i spetsen, samma sak, fast i hemlighet.

Världens bästa Marianne, fixade en Facebookgrupp och började bjuda in alla valpköpare hon visste om, och vi som blev inbjudna, vi bjöd in de vi kände till, och sedan var bollen i rullning 

 

Gruppen skulle naturligtvis vara hemlig för Maria, då vi ville att det vi planerade (och att vi planerade alls) verkligen skulle komma som en härlig överraskning.
och vi gjorde ett rätt bra jobb tillsammans tycker jag.
Ja, förutom den där lilla detaljen att Facebookgruppen skulle vara
hemlig - det var det visst någon som inte riktigt klarade av hörde jag...


Hur som helst.
Vi är många som har hund från samma kennel, och vi är många som har fått fler än en god vän tack vare hundköpet, och vi ville hitta på någonting riktigt roligt, och väldigt personligt att ge Maria i 20-års present.


Det där med att det skulle kännas riktigt personligt, det var viktigt.
De allra flesta av oss har ägnat timmar åt att vara just personliga med Maria.
Vi har pratat, mailat, träffat, diskuterat, frågat, planerat,skrattat, kanske gråtit,
och inte minst glatt oss, tillsammans med Maria.


Kan det bli mer personligt, än när det handlar om att köpa hund - en familjemedlem?

Nä, jag tror inte det, och nu hade vi chansen att ge lite tillbaka.

 

 Vi klurade en del och så kläckte Marianne idén om den perfekta presenten.
Det planerades, beslutades, det ringdes, skrevs och letades bilder lite varstans i stugorna.
Tack vare gruppen på Facebook, knöts ännu fler kontakter, bland annat fixades några samåkningar till jubileet - perfekt!


Så, vad blev det nu för present då...
Jo, Marianne och Agneta satte sig med det insamlade materialet och snickrade ihop en jättefin fotobok - en minnesbok, där samtliga kennelns kullar finns med, i text och bild, och där några valpköpare har skrivit personliga små hälsningar till Maria.

Under arbetet med boken, hittade vi fler och fler valpköpare, och därmed ännu fler
som ville vara med på presenten, så presenten växte och utökades en del kan man säga...


Det slutade med att valpköparnas present till Maria blev, Minnesboken över kennelns kullar,

över 20 år, blommor - som sig bör när man jubilerar, ett presentkort på Bromma Blocks och sist men inte minst tog vi hand om fakturan för den lunch och fika vi bjöds på under dagen.
Riktigt bra presenter om du frågar mej   Jag tror  Maria blev lite glad i alla fall   

Jag passar på att säga JÄTTETACK! till Marianne, för allt jobb du lagt ner, så att du, jag och en himla massa andra människor kunde ge bort en jättefin present, vilken klippa du är! Och till Agneta som stöttade och till Mira som shoppade och till Ulrika, som stod för överlämnandet,

och alla andra som var inblandade på något sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards