tinric

Alla inlägg under augusti 2013

Av Tina - 24 augusti 2013 18:00

Min fina Lotta har gift sej med sin fina Pär!

Ett härligt bröllop med massor av skratt, lite tårar, dans och underbart sällskap!

Tack Lotta & Pär, för att vi fick vara med!


Kvaliteten på bilderna är inte precis den allra bästa, inte ens den näst bästa, men bilder,

det är det i alla fall, och  lydig som jag är, sätter jag dit den här #lottaopar

Ingvar - King of bubbles... - Flytta på dej nu   
Tack för en fantastisk bröllopsfest Herr och Fru Jäderqvist   

Av Tina - 21 augusti 2013 22:25

Ett glatt gäng var vi, som samlades och tränade lite ihop. Vi byggde rallybana genom att alla på plats fick säga några nummer mellan 1 och 30 (nybörjarklassens skyltnummer). Och banan blev jättebra

Jag hade bara Ojsan med mej idag, hon behöver lite träning på egen hand, och hon var jätteduktig, och nu sover hon som en stock här i soffan.

Efter en stund kom det ännu fler hundar och mattar, och de hade inte Staffar - jättekul och jättenyttigt för Ojsan, att se lite andra raser också.

Jag passade på att träna lite med Ojsan lös, nära andra hundar -hon skötte sig exemplariskt, och så fick hon leka lite med Wita -kul -ända tills Wita blev sur, eller lite ivrig, och Ojsan blev lite skraj. Men, det är träning det med. Att lära sig umgås med andra.

Måste säga att Ojsan är en helmysig hund, och hon visade sig dessutom kunna mer än jag trodde. Hon kom tex. direkt när jag ropade, fast hon lekte med Wita -toppenträning, som är svårt, för att inte säga, omöjlig att få till på egen hand.
Hon ville träna ned mej, fast det fanns massor av annat kul att titta på, och hon kunde, efter en liten stund, koppla av, och bara sitta still, på en filt , en bit ifrån mej -min duktiga lilla hund!
Så tack alla, för att ni kom och tränade med oss. Jättekul!

Av Tina - 20 augusti 2013 14:03

I morgon, onsdag kl 18-ca.20 ska jag och mina hundar träna lite rally och lite utställning och lite annat.
Vi håller till på ängen mellan Ängbyplan och Ängby torg, i Bromma.

Vi vill gärna ha sällskap och strörningsträning, så du kan väl komma och träna tillsammans med oss!?!

Vi gör en rallybana tillsammans och så sätter jag ut några koner som kan vara utställningsring. Sedan tränar man självständigt, på det man vill, och så kan vi väl hjälpas åt med tandvisningar osv.

Förra veckan kom det många, och det var jättekul! Hoppas på minst lika många i morgon.

Regnar det, så stannar jag hemma, men annars hoppas jag att vi ses!!!
/Tina

Av Tina - 18 augusti 2013 11:30

Den här helgen är det öppet hus i stallet.

Vi som redan rider där, gör vad vi kan för att hjälpa till, och har det roligt under tiden.

Pippi och Lilla Gubben (Freddy) delade ut flera kilo godis och Freddy njöt i fulla drag, av att bli

klappad och kliad, hela helgen.

 

Själv var jag instuktör och hade prova-på-lektioner nere på ridbanan.

Med bultande fötter, ömmande knän och med några rejäla blåsor på tårna, sa jag tack för kaffet, och drog hem till mitt gäng, efter x antal timmar på ridbanan - nöjd med dagen, men helt slut.


Av Tina - 17 augusti 2013 11:30

 

Av Tina - 16 augusti 2013 11:30

Alltså... när man ska snabbkyla öl... då ska man inte lägga den i

frysen och glömma att den ligger där...

   

  

När frysen var skurad och alla andra måsten för dagen var gjorda, då lyxade vi till det med en

lunch på MAX - tjejerna önskade sig en varsin lyx-milkshake, tror de gillade dem

 

Av Tina - 15 augusti 2013 00:15

Idag åkte vi till Grönalund med Petra och Stefan. Vi åkte nästan allt - några grejer åkte vi flera gånger, vi käkade glass, och sockervadd, vi tog några lotter, som vi inte vann någonting på alls, vi köpte nyckelringar med bilder på oss själva när vi skrek som mest, och vi hade jättekul - en helt suverän dag!

Tack för den, alla inblandade!   


Av Tina - 14 augusti 2013 23:30

Eftersom Ärtan fyller år, gör vi det vi tror att hon skulle gilla bäst om hon själv fick välja.

Vi drog ut i skogen, på blåbärsplockning och fika.

Vi börjar med blåbärsplockningen.

Ärtan är proffs, hon vräker i sig blåbär. Hela plockar lite lagom mycket, och Ojsan, hon hakar

på och lär sig snabbt av mästerplockaren Ärtan - det är så roligt att se hur snabbt Ojsan

fattar galoppen   

 

 

 

 

Högst upp på berget, där stannade vi och plockade fram vatten, hundgodis, saft och kex.

Humöret är på topp!

På väg hem igen, träffar vi på ett rådjur - spännande tycker Ärtan, och jag är glad att hon är kopplad... jo då - hon jagar nog gärna om hon får chansen.

Vi går lite till och så plötsligt, från ingenstans, börjar det hagla - jättemycket, jättehårt och helt sjukt stora hagel - AJ! det gör jätteont!

Hagelkornen är som frysta ärtor i storlek och hundarna blir rädda - antar att det gör lika ont på dem som på oss, så vi springer in i skogen igen och väntar tills det slutar.


Kolla in haglenas storlek!

 

Hagelstormen slutar efter en liten stund, men då börjar det spöregna. Är det någonting som Ärtan avskyr, så är det regn, men vi vill inte stå kvar där vi är, så vi tar hundarnaoch springer det fortaste vi kan, över ängarna, vi bokstavligt talat kastar oss in i bilen, åker hem och torkar...

vilken oväntad avslutning på Ärtans födelsedagspromenad...

Torra och varma hemma i soffan igen  


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards