tinric

Alla inlägg under september 2013

Av Tina - 10 september 2013 01:15

Oj vad långt bort de är - men nu kommer de i raketfart

Av Tina - 9 september 2013 01:00

Idag är det avslutning för gänget som går kursen Rallylydnad - Fortsättningsklass.

Superduktiga ekipage, som redan är ute och tävlar - så häftigt!


Jag fick en fin present på avslutningen - god choklad och häftig blomma

- tusen tack! Marit och Bazz - Ni känner mej   

 


Banvandring


Nu har jag inga fler kurser inplanerade på den här sidan av året.

Nu är det knäoperation och rehab som gäller, men till våren borde jag kunna hålla kurser igen och

fram till dess är den som vill, hjärtligt välkommen att skicka en intresseanmälan till mej, så ska

jag försöka få till ett bra kursschema till våren.

Av Tina - 8 september 2013 01:00

Blandade känslor inför dagens ridlektion...

Nästa vecka, opererar jag mitt knä - efter det, blir det ingen ridning på ca 9 månader...

vilket depp...

Sista lektionen på väldigt länge, red jag - Cruster - en ung supertrevlig häst som

passar mej väldigt bra tycker jag.

Ja, nu är det väl i ärlighetens namn inte så många hästar som jag känner, inte, passar

mej så bra... vad skulle det vara för häst egentligen - man anpassar väl sin ridning till

det hästen kräver? Hur som helst, var han väldigt rolig att rida, och jag är jätteglad att

jag fick chansen.

Vi hoppade stockhinder i kanten av fältet - Leia filmade från stallet - en underbar

film    Den lilla pricken som rör sig bortåt och skumpar till då och då - det är jag och

Cruster som galopperar och hoppar  

Tur att Leia har koll på grejerna, och kunde hjälpa Wega att komma i ordning till sin lektion.

Vi red i nästan två timmar, så jag hann inte titta på någon av tjejernas ridning den här veckan

- men det hade så klart gått jättebra!

Hemma igen efter ridningen, då körde vi lite trädgårdsfix.


Vi plockade in Fysalis och massor av tomater - hur kommer det sej att de inte hann mogna

under den här supersoliga sommaren - fattar inte det.


Jordärsskockorna får ligga kvar i marken i år tror jag - vi planterade dem för att de skulle

funka som insynsskydd mot grannen, men det tog ju hela sommaren för dem att växa upp,

men fina är de.


Av Tina - 7 september 2013 23:15

Idag är det dags att göra äppelmust!

Vi plockade massor av äpplen i går, och idag plockade vi äpplen hos Petra och Stefan.

Tid för mustning av äpplen var bokad på Äppelfabriken på Färingsö - häftigt ställe!

Vädret var på topp, det var lördag och två artiklar om Äppelfabriken hade just publicerats i

två störa veckotidningar - det var rätt mycket folk, men, vad gör det, när man inte har någon

tid att passa eller andra måsten för dagen.

Medan äpplena mustades, så fikade vi ute i skuggan i trädgården

När musten var klar, hämtade vi den i fabriken  - förpackad i 5-litersboxar - smart!
När musten var klart, drog vi vidare till markanden en bit bort på vägen.

Testning av Äppelmust - Jättegod och innehåller bara äpplena vi plockade, och ingenting annat!



Av Tina - 4 september 2013 23:00


Av Tina - 2 september 2013 22:45

   

     

Av Tina - 1 september 2013 22:15

Ojsans första utställning, och på Solvalla dessutom - femton minuters resväg - hur ofta

händer det liksom...

Som vanligt när det är utställning, träffar man på många glada människor och många fina

hundar. Några nya bekantskaper och flera gamla.

Ojsan skötte sig jättebra, men hon är ingen tjej som är speciellt "färdig" än, utan rätt lång

och tunn än så länge, så domaren tyckte nog hon var för mycket valp mot de andra i klassen.

Hur som helst, jag tror hon tyckte det var helt okej, fast inte jätteroligt- det får vi jobba på,

och jag tycker att kritiken beskriver min fina Ojsan precis som hon ser ut idag.


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards