tinric

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Höstlov

Av Tina - 8 november 2013 11:00

Förra veckan var det höstlov. Leia var på dagridläger hela veckan, och var kanske Brommas lyckligaste unge, medan Wega och jag hade mamma-dotterdag nästan alla dagar - lyxigt!

När vi lämnat Leia i stallet fick hundarna busa och träna lite vid brukshundklubben, som ligger nära stallet. Wega tränade lite agility med superlycklig Ärtan, som passade på att göra en egen serie, tunnel, långlopp, balansen, hopp och så kom hon studsande till mej! Underbart att se och tänk om jag blir så bra i mitt knä att jag kan träna agility ordentligt med henne -å vad det vore roligt!

Wega och jag gick på bio en dag också.
Lasse - Majas detektivbyrå. Jättebra!

På torsdagen tog Fredric ledigt och när Leia var lämnad i stallet, drog Fredric, Wega och jag, iväg på skattjakt på slottet.
Massor av krumelurer och statyer och glitter och annat. Vilket häftigt ställe!!!

Wega fick leta efter skatten, och sedan fick hon en stor chokladpeng i hittelön. Sedan tittade vi runt

lite överallt, ojojoj, det är som en helt egen värld, med medaljer, förtjänsttecken, ordnar, släktvapen och en massa annat som känns helt overkligt - historia i drivor och på ett mycket roligt sätt får man

sej till livs om man besöker slottet - som sagt, vilket häftigt ställe!

De som arbetade där var otroligt bra de med. Utposterade lite här och där, för att svara lättsamt och

bra på alla frågor man kan tänkas ha.
Vi var helnöjda med besöket!

Efter slottsbesöket åkte vi till Stockholms glasshus och fikade

Sedan var jag rätt mör, och intog horisontalläge i soffan resten av dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards