tinric

Alla inlägg under februari 2014

Av Tina - 9 februari 2014 13:00

Skitväder hela dagen, men vi drog till stallet som vanligt så klart.

Penny ville gärna vara med på bild

Här är stallets mini-Shettis, supersöta och busiga Pass
Väl hemma, blev det våffelfest
Och sedan slöade vi i soffan resten av dagen - alla på sitt sätt....

Av Tina - 8 februari 2014 16:17

Sovmorgon -härligt!
Hundpromenad i värsta leran... Bilen höll på att fastna, och blev vackert brunprickig på kuppen.

Sedan slog bakdjävulen till här hemma, och Leia bakade goda och superfina, mini-cup-cakes.
Hela Sverige Bakar -nästa!!!

Jag och Wega satte ribban lite lägre. Vi gjorde snabb-pepprisar - suveränt!

Av Tina - 8 februari 2014 16:04

I fredags kände jag mej piggare och starkare, och så längtar jag efter våren, då kånkade jag in alla Pelargonerna från friggan, och började väcka dem från vintervilan.

Härliga snälla tantblommor, som gillar mej, och inte går och dör, fast de inte fått en enda gnutta vatten eller kärlek sedan tidigt i oktober.

Barnen är hemma och snorar och husets hjärta är verkligen soffan!
Kuddar, täcken, barn och hundar i en enda salig och härlig röra, lite härligt, om man bortser från själva sjukgrejen.

Men, nu är hela gänget på bättringsvägen, och åh, vad jag längtar efter våren, och nu när Pelargonerna är inne, så är vi ett liiitet steg närmre.

Av Tina - 8 februari 2014 01:39

Här snickrar man ihop lite Humus och myster ner sig i soffan och ser fram emot

Natchochips och dipp - härligt!


Och vad hände då???


Jo, påsen visar sig innehålla Nachoströssel...

Vilket antiklimax   

    

Av Tina - 4 februari 2014 16:59

Tack fina Maria!!!
Vilken glad överraskning vi fick när vi tömde brevlådan!

Ojsan tackar allra ödmjukast och har redan käkat upp öra och tryne och suktar vääääldigt efter leksaken, men den ska vi leka med när jag är frisk, tänkte jag, bara hon och jag.

Tack igen fina du!

Av Tina - 4 februari 2014 16:28

Jag snubblade över en hemsida som hade nylonben som Ärtan kan tugga på, och som Ojsan älskar, och de är de enda "leksaker" sommarveranda en längre tid här hemma...

Bra priser och snacka om att jag blev glatt överraskad när varorna jag beställde i går, kunde hämtas i närmaste affär, redan i dag!

Här ska jag handla fler gånger!

Av Tina - 4 februari 2014 11:13

Helt otroligt!
Snart växer jag väl fast här i soffhörnet, med nässpray, värktabletter och honungsvatten över hela bordet, eller nå't.

Jag är fortfarande sjuk och Leia med. Tips på någonting vi kan peta i oss för att hjälpa immunförsvaret???

Hundarna är stökiga, eftersom jag inte orkar gå mer än en kort promenad på morgonen med dem - sjukt tacksam för att jag bor i hus med egen trädgård, så de kan gå it och busa ett tag om de vill.

Just nu i andra änden av soffan - ligger Hela och vilar (hon har förresten en lös framtand till!!!)
medan Ärtan och Ojsan leker både vilt och högljutt, precis brevid.

Jag låter dem hållas, så länge inte Ojsan "skrikskäller" för då känns det som om mitt huvud ska sprängas.

Fy vad det är synd om mej...



När de stökat runt ett tag, så blir de äntligen trötta.
Ärtan somnar helst på mig, och de andra är inte långt bort de heller.

Leia börjar nog bli lite bättre, för just nu sitter hon vid köksbordet och pysslar - ett gott tecken.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards