tinric

Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Tina - 24 mars 2014 13:27

Jag använder mej ganska ofta, av en hemsida och en app. som heter

vemringde.se

Där kan man skriva in telefonnummer som man kanske undrar lite över,

och väldigt ofta, finns de listade på sidan, som säljare eller bluffare av rang.


Jag har sett på vemsingde.se - s hemsida, att det är flera olika nummer

som ringer runt just nu, och säger - på engelska - att de ringer från Microsoft,

och att det är någonting fel på datorn i huset och att de behöver lite koder

och annat för att kunna fjärrstyra datorn och fixa felet.


Det finns tydligen ganska många som går på detta, speciellt äldre, tydligen,

och om an går på detta, så blir man ganska raskt av med alla pengar man

har på sina bankkonton.

Det låter jättemärkligt tycker jag, men jag antar att om en riktig skurk, vill

skurka sig ordentligt, så gissar jag att det går att skurka till sig andra människors

pengar på detta vis.


Idag ringde ett av dessa nummer till mej... och jag känner mej grinig, bara av

tanken på att någon faktiskt ringer mej för att försöka lura mej, på riktigt...

Det är inte okej   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards