tinric

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Tina - 8 juni 2014 12:30

Ridning och avslutning för terminen till och med.

Tjejerna sov på landet hos Mormor och Morfar, och åkte inte med mig till stallet - kändes lite ensamt i bilen faktiskt...

Jag startade dagen med att rida fina Blanch!

Sedan promenerade jag med henne och några andra glada vänner, till en härlig hage, där några dagars sommarlov startar för hästarna.

(bilden är från KM i hoppning där Blanchan med Linda i sadeln, slog till och vann! - bildregn utlovas senare)

 

 Wegas grupp ville rida barbacka på avslutningen - sagt och gjort!

 

 Leias grupp ville samma sak - och de hoppade också - modigt och roligt!

 

 Tack Pernilla för de fina bilderna på Mimmi (Leias ridkompis) och Leia!

Efter en liten fikapaus med ridgruppen, så red jag ett pass till - på fina men lite knepiga Ullis - hon är så superfin när hon vill samarbeta, och så bänglig när hon inte vill.

Men med lite arbete - jag tänkte rida henne mycket i sommar - så hoppas jag att hon har fler härliga stunder än stökiga, till terminsstarten, och då kan hon säkert vara med på lektionerna igen, jag hoppas och tror det i alla fall.

När ridningen var klar, hästarna utsläppta i hagen och sommarkramar var utdelade, då fick vi en mus-leverans    till stallet!

Två nya kompisar - svarta med röd mage - Majsan och Polly!

Så små och så jättesöta, och när vi kom hem med dem så blev de genast kompisar med Peach och Salsa som redan bor hos oss, och nog kände sig lite ensamma nu när fina Glitter inte finns där mer.

De nya mössen är lite halvlånghåriga - här ser det nästan ut som om Majsan har en mittbena - snyggt!

Det killas rätt ordentligt när 16 små tassar kilar runt i händerna

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards