tinric

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Jag gillar Fredagar!

Av Tina - 29 januari 2010 22:11

När barnen var lämnade på dagis och hundarna var promenerade, då gjorde jag ett kopp kaffe till mig sjäv - har fått en fin hundmugg av prinsens brors fru -Sussie. Lägg speciellt märke till att handtaget är hundens svans - fin!

Slurkade i mig lite av kaffet och sedan körde jag igång med dagens "arbete".

Som nummer ett stod det - bada hundarna.

Jag har dragit på det ett tag för att försöka invänta mildare väder,

men... det vädret verkar inte infinna sig där jag bor, och

man ska vara nybadad när man ska få bebisar tycker jag,

så, oavsett väder blir det hundbadning idag...

Det råder delade meningar om hur bra det är att vara ren

och fin, här i huset...

Sen var det dags att städa hos marsvinen

Jag älskar marsvin!!! När tjejerna berättade att de ville ha en kanin, då sa jag stopp!!! Men marsvin, det var jag med

på direkt!

Konstiga djur tycker Ärtan - får man smaka på dem???

När vi fått klartecken från prinsen, så kollade jag med

tjejerna vilken sorts marsvin de vill ha. Det visade sig vara enklast att titta på bilder för att hitta något marsvin de gillade lite extra, så... jag började leta efter "omplaceringsmarsvin" och hittade en tjej som tog emot marsvin och hittade nya hem till dem. Vi tittade på bilder av de marsvin tjejen hade hemma just nu, bokade tid med tjejen, och hem kom vi ju med tre glada marsvins-

damer i sina bästa år.

Egentligen skulle vi ha två marsvin, men jag blev lite kär i

ett marsvin som mina tjejer inte vekade vilja välja alls, så

då bestämde jag att jag skulle få ett alldeles eget "svin".

Hon är jättetrevlig, pratar hela tiden, och är kanske den

mest sällskapliga och tama av de tre damerna - fina lilla Laila...

Ärtan har inte alls förstått tjusningen med marsvin - konstigt?!?

Föresten - är det någon som har en marsvinsbur som är

minst 120x60cm med stor öppning i fronten - då är jag intresserad! Buren vi har idag är lite i minsta laget för tre

små svin tycker jag...

Efter hundtvätt och marsvinsstädning satte jag mig och

läste den senaste remissen för Rallylydnadsreglerna...

Hmmm det är ett och annat jag har frågat remissgruppen 

om redan, och nu kom jag på att jag hade ännu fler frågor.

I helgen ska jag försöka hinna prova alla skyltar som finns med i remissen - tänkte prova med Hela, men Ärtan får 

också vara med på ett hörn - hon tycker Rally är jättekul! 

Snart ska svaren på remissen vara inskickad till SBK från

alla distrikt och jag har blivit tillfrågad av Sofie Angleby -

om inte jag kan säga mitt om remissen också - och

självklart vill jag inte missa den chansen.

Idag hade Ärtan besök!

En (förhoppningsvis) blivande valpköpare ville hälsa på Ärtan, innan valparna föds (jättebra initiativ tycker jag) så han kom hit tillsammans med en vän. De har bettat om vad innehållet i magen är. Båda trodde på 5 valpar, och den ena på 3 tikar

och 2 hanar, den andra på 3 hanar och 2 tikar.

Vet inte vad det är som står på spel i bettet, men hur som  helst är det en kul grej. 

Föresten - Tusen Tack för grisöronen Martin, du vet att dom blev uppätna och uppskattade!

Både Hela och Ärtan var trötta efter besöket - tänk va, de

kan vara hur energiska som helst i fler timmar, men så fort det bara är familjen här hemma igen, då visar dom precis

 hur trötta de är egentligen - föresten - det gäller nog både barn och hundar :0)

 
 
Marianne

Marianne

30 januari 2010 00:01

Visst är marsvin underbara??!!! Nästan så jag vill ha marsvin igen när jag ser dina bilder... Nästan...
Min gamla staffepojke älskade våra små svin - låg med hela svinkullen på 4 små pytteungar och deras mor mellan frambenen och gosade och pussade och bara njööööt, och de avgudade farbror Kevin :-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

30 januari 2010 11:36

Å vad mysigt det låter - har du inte några bilder på det? Vi kanske kan få anlita dig som marsvinsvakt någon gång i framtiden - vad sägs om det?
Kram

http://www.tinric.com

 
Marianne

Marianne

30 januari 2010 19:49

Nä, inga bilder tyvärr... Så himla tråkigt :(
Mmmm, marsvinsvakteriet får nog vänta tills Julia är borta - kan bli lite smått ohälsosamt för de små liven annars ;-)

/kram

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

30 januari 2010 20:11

Ahaaaa, hon é så'n din prinsessa :0)
Vad synd att det inte finns några bilder på marsvinen med sin bästis, det hade varit kul att se.
Kram

http://www.tinric.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards