tinric

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Kvällen

Av Tina - 27 april 2010 23:14

I kväll var det dags för Rallykurs igen.

Vi gick igenom många nya skyltar, allihopa lite trixiga. Både hundar och förare är superduktiga. Alla tränar mycket koncentrerat, trots att det är flera hundar och människor som tränar precis i närheten - det är störningsträning på hög nivå.

Vi tittade också på hur långt ekipagen hade kommit i träningen av "Elefanttricket". Några hade kommit långt, och andra behöver träna mer helt enket. Hur som helst är det en jätterolig grupp som jobbar på toppenbra med sina hundar - Härligt att se!

Vera har fått åka hem till sig igen, och i morgon kommer säkert även hennes älskade matte Maria, och familjens lilla nytillskott hem från BB.

Tack för lånet av härliga Vera, hon är så klart alltid välkommen tillbaka.

 
 
Eva

Eva

28 april 2010 14:57

Hej Tina !
Både jag och Cezar lite trötta idag.
Jag får det inte att funkar att Cezar ska gå runt bakom mig, utan godis funkar det inte alls. Övning sidan framför runt bakom . Har du något tips ?

http://softpowersstaffar.blogspot.com

 
Tina

Tina

28 april 2010 15:43

Hej du!
Ni jobbade bra igår, och vi gick igenom många skuyltar, så jag förstår att ni är lite trötta.
Jag föreslår att ni börjar träna in handtarget tills det sitter ordentligt, att han förstår att du vill att han ska dutta på din tomma hand högt och lågt, stilla och i rörelse, när du sitter, står och går.
Om du jobbar stenhårt med det idag så har du hälften vunnet.
Medan du jobbar på med det, så ska jag försöka få till en bra bild/text illustration att lägga ut på bloggen sent i kväll, eller i morgon förmiddag.
Lycka till!

http://www.tinric.com

 
Liza

Liza

29 april 2010 07:27

Hej Tina!
Tycker kursen blir bättre å bättre ;) Denna gång var super rolig, med mycket nytt att lära in, jag är jätte nöjd!!! :)
Kram Liza å RallyWita :) :)

http://witastaff.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

29 april 2010 23:49

ÅÅÅHHH vilka härliga bilder på min tjej- och dina tjejer!!!
stooort tack för att hon fick vara hos er, så skönt att slippa oroa sig över att hon är till besvär för det blir ju lätt så med henne, tyvärr, fast hon e världens goaste - dock tycker jag lite synd om er gräsmatta! Hon vet att hon inte får leka med stenar annat än på promenad,,,

TACK
kram M

 
Ingen bild

MillemNova

30 april 2010 08:42

Visst är det härligt när vuxna hundar från olika flockar kan umgås så där avslappnat...

 
Diana

Diana

7 maj 2010 00:02

Jag och Gunilla älskar kursen :)
Jag är så koncentrerad på att lära mig att jag ibland kör för hårt med stackars Gunsi och hon slutar då helt lyssna på mig och börjar äta gräs istället...hmmm
Vi längtar iaf tills nästa tisdag :)
kram

http://www.ylleulla.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards