tinric

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Huvudet upp och fötterna ner

Av Tina - 21 september 2010 21:30

Idag är det tisdag. Barnen är hemma och har nästan slutat hosta.

Vi har lovat att passa Buster, den lilla PK-hanen som var här några

dagar i somras. Tanken var att, om det gick lika bra som då, så skulle han vara hos oss en hel del framöver.

Eftersom jag inte vet vad Buster skulle kunna hitta på med våra marsvin, och eftersom han levde om, och var väldigt upprörd över att sitta i en bur en liten stund, så fick han helt enkelt sitta i sin fina väska, fastbunden i köksbordet, medan marsvinen var ute och vädrades.

Mycket bättre än buren tyckte Buster!

När marsvinen var i säkerhet i sin bur, fick han komma loss, och då blev det lite bus med barnen.

Sen lugnade vi ner oss och då tyckte Buster att Wega var en bra

kompis.

Å, så var vi ute i trädgården ett tag.

Vi har hur mycket äpplen som helst - men tyvärr är det inga av dem som ser särskillt fina ut, varken de som sitter kvar i träden, eller de som har trillat ner på marken...

Vi fyllde sex stora kassar med fallfrukt!

Buster är upp över öronen förälskad i Ärtan - kan tyckas vara gulligt,

men tro mig, gulligt, det är det sista man kan kalla det... situationen är fullkomligt ohållbar - tyvärr... 

Ojojoj, det är inte lätt att vara Buster, och det är verkligen inte lätt att vara Ärtan, och Hela, stackars Hela - först klev hon i en

kisspöl på golvet i köket, sen hälsade hon på Buster, då kissade han henne på huvudet, för att sedan direkt sätta sej och bajsa mitt på

golvet, sen sprang han snabbt till Helas bädd, och kissade på den, två gånger, mitt framför ögonen på henne, och då tackade hon för kaffet

och drog upp på övervåningen och ville inte komma ner förr än många timmar senare... och jag förstår henne.

Undrar hur mycket kiss det kan finnas i en så liten hund???

 
 
Marianne

Marianne

25 september 2010 00:37

Eeeuuhh, rubriken får mig att rysa.... "Huvet upp å fötterna ner, eller... Hur mår man nu minsann? Huvet upp å fötterna ner, hörru...Huvet upp å fötterna ner eller..." Den harangen hörde vi säkert 10-15, ibland t o m 20 gånger varenda natt, natt ut och natt in, vareviga natt på mitt gamla jobb (där jag nu jobbar extra). Tack & lov sover nu den mannen på nätterna!

http://winniehurst.bloggagratis.se

Tina

25 september 2010 16:50

Men å vad jobbigt det låter, stackars karl, undrans varför han säger så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards