tinric

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

vilken j-la dag

Av Tina - 11 februari 2011 14:06

Underbart!   

Snö överallt och hela tiden...

Wega har hög feber = min efterlängtade lunch med vännerna  fryser inne.

Leia hade gärna fått vara ledig idag, men vill absolut till skolan, för det är skridskor och matsäck idag.

Promenera till skolan - not an option, idag känner jag.

Skotta fram bilen, hålla tummarna att vi kommer ut på "stora" plogade vägen som ligger ett kvarter ifån oss, måste ta en annan väg pga att andra kört fast och blockerar.

Kör fast en gång pga idiot i stor bil som tränger ut mig i en snödriva. Men har tagit med mig snöskyffeln, så det fixar jag lätt.

Svär så det osar åt en tant som tycker det är bra att stanna och titta lite bara, vid ett övergångsställe -så att jag måste stanna i onödan och nästan inte kan komma iväg igen.  

Svär lite till, åt människor som ser livrädda ut och kör som idioter    

Lämnar till slut Leia på skolan, kommer hem utan missöden, får skotta upp en bättre plats att parkera på, måste skotta och sopa lite här och där på tomten, putta ner snö från häcken så att den inte brakar ihop.

Sur som ättika och klockan är inte ens 10...

Wega sitter vid datorn och tittar på Dinosaurietåget hela dagen.

Tänk om det programmet hade funnits när jag var liten -då hade jag kunnat massor om dinosaurier - vad de heter, var det bor, vad de äter och hur de ser ut osv.

Kolla in ett avsnitt vet jag - det blir man glad av   och det behövs idag

Snart är det dax att hämta Leia på skolan.

Det får bli till fots, med Wega på Snowracern.

Jag ser inte alls fram emot promenaden.


Jag vill flytta till ett varmt och skönt land.

Varför bor man kvar här i snöland egentligen - det undrar jag...


Här ska kollas upp hur man gör för att emigrera, på riktigt!


Blir det någon Rallykurs i morgon föresten?

Kommer jag att komma fram?

Kommer planerna att vara plogade???

Ja, vi får väl se...

Hur som helst - Trevlig Helg!

/Tina - "Snöhataren" Hyyti...

 
 
Marianne

Marianne

11 februari 2011 18:01

Men visst känns det så, det är helt enkelt nog nu! Nattens snösväng blev bara - för mycket!!!

kram i eländet

http://winniehurst.bloggagratis.se

Tina

11 februari 2011 18:08

Jag håller med dej!
Nä, nu packar vi och drar.
Ska kolla karantänbestämmelser först tror jag...
Kram

 
Ingen bild

evalena

12 februari 2011 08:19

Haha, vilken underbar dag...det är sådant som sätter lite guldkant;)

Tina

12 februari 2011 16:45

Ja men visst är det väl fantastiskt!
Tur att hundarna är änglar i alla fall - änglar som lätt får kramp, men ändå änglar :0)

 
Isabelle

Isabelle

12 februari 2011 12:50

Har tipsat mina valpköpare på den norra sidan utav staden att kontakta dig för kurs! :) Kanon att det finns raskunniga instruktörer, det är guld värt! Ha det fint!

http://www.kenneldelays.bloggplatsen.se

Tina

12 februari 2011 16:50

Vad roligt!
Tusen tack för det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 11 november 2014 14:00

De växer verkligen så det knakar!
  ...

Av Tina - 9 november 2014 21:45


Ridning - Wega hoppar femstuds med Pippi - vilken lycklig tjej! Efter ridpasset hoppade Wega i en ny utstyrsel och drog iväg på spökkalas Leia agilitytränar med Glarre Väääldigt suddig, men ändå en b...

Av Tina - 5 november 2014 22:00


Idag är det Leia som studsar med Pippi - utan händer dessutom    Vill man ha riktigt tama möss, då måste man pyssla med dem varje dag - så då gör vi det      ...

Av Tina - 3 november 2014 22:00


Höjden av ironi måste väl ändå vara, att den där växten jag köpte för att den skulle käka upp alla äckliga blomflugor som hälsade på hos oss tidigt på hösten - är den enda blomman i hela huset, som invaderas av bladlöss....   Skitblomma - den...

Av Tina - 2 november 2014 23:45

...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards